رویکرد وزارت ارشاد حمایت جدی از صنعت بازی است

رویکرد وزارت ارشاد حمایت جدی از صنعت بازی است


 یکی از برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم براساس سند محتوایی شبکه ملی اطلاعات، تقویت پلتفرم‌های توزیع و همچنین حمایت از بازی‌های رایانه‌ای متناسب با فرهنگ اسلامی ـــ ایرانی از طریق مزیت بخشی کیفی و اقتصادی است.
معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب گفت: سال گذشته سند محتوایی شبکه ملی اطلاعات به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شد که بر اساس این سند لازم است سرمایه‌گذاری لازم از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و برخی نهادهای دیگر برای تقویت پلتفرم‌های توزیع صورت پذیرد.
محمدصادق افراسیابی افزود:براساس سند محتوایی شبکه ملی اطلاعات سرمایه‌گذاری برای پشتیبانی کلان محتوایی از صنعت بازی‌های رایانه‌ای از طریق اختصاص بودجه به خلق شخصیت و تلاش برای همگرایی ظرفیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای مرتبط با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامل سینما، کتب داستانی کودک و نوجوان و... برای شخصیت‌سازی و ترویج آن در سطح جامعه ازجمله اقدامات دیگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از این صنعت خواهد بود.
وی اظهار امیدواری کرد با اجرایی سازی سند سیاست‌های حاکم بر برنامه ملی بازی‌های رایانه‌ای مصوب شورای عالی فضای مجازی و سند محتوایی شبکه ملی اطلاعات در دولت سیزدهم شاهد جهش صنعت بازی‌های رایانه‌ای در کشور باشیم.افراسیابی افزود: ایده‌آل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که نه‌تنها شاهد پدیده مهاجرت بازی‌سازان به خارج از کشور نباشیم بلکه تدابیری اتخاذ شود تا ایران کانون همکاری‌های منطقه‌ای در عرصه بازی‌سازی باشد.