به تیم‌ملی برسم افتخار است

شهاب زاهدی: اگر من یا اللهیار آقای گل شویم، جذاب است

به تیم‌ملی برسم افتخار است

 شهاب زاهدی و اللهیار صیادمنش تبدیل به دو فوتبالیست معروف در اوکراین شده‌اند. آنها خوب گل می‌زنند و نقش زیادی در نتایج زوریا دارند. در آخرین بازی این تیم در لیگ اوکراین، شهاب زاهدی گل کاشت و مقابل «وروس ریونه» موفق شد هت‌تریک کند و تعداد گل‌های زده خود را به عدد 6 برساند. آمار شهاب در فصل جاری خوب بوده است. او در لیگ اوکراین علاوه بر 6 گلی که به ثمر رسانده، سه پاس گل هم داده است. زاهدی همچنین در لیگ کنفرانس اروپا یک گل زده و یک پاس گل هم داده است. اللهیار صیادمنش هم در لیگ با به ثمر رساندن 6 گل و دادن سه پاس گل، در لیگ کنفرانس اروپا هم دو گل به ثمر رسانده است.
شهاب زاهدی درباره درخشش در اوکراین و این‌که حتی شانس آقای گلی دارد، به جام‌جم می‌گوید: «من انگیزه‌های شخصی در زوریا ندارم و فقط به موفقیت تیم فکر می‌کنم. نه تنها من، بلکه انگیزه اللهیار صیادمنش هم همین است. منتها این‌که هر کدام از ما بتوانیم تعداد گل‌هایمان را بالا ببریم و حتی یک ایرانی آقای گل مسابقات شود، اتفاق شیرین و جذابی است. البته یک نکته را هم بگویم. برای خود من گل ساختن هم شیرین است. امسال 4 پاس گل داده‌ام. دوست دارم تعداد پاس گل‌هایم را بیشتر کنم. حالا اگر شانس آقای گلی هم داشتم که چه بهتر.»
او درباره هت‌تریک خود اضافه می‌کند: «این کار کل تیم بود و من تنها تمام کننده بودم. محور حرکات ما کار تیمی است. این چیزی است که در زوریا همه روی آن تاکید داریم. یک تیم هستیم و همه با هم می‌جنگیم. خوشحالم که تمام کننده این حرکات من بودم.»  زاهدی که آرزوهای بزرگی در سر دارد، درباره حضور در لیگ‌های بزرگتر می‌گوید: «دوست ندارم الان رویاپردازی کنم. ترجیح می‌دهم پله پله جلو بروم. بازی در اروپا سخت است. انتقال به تیم‌ها و لیگ‌های بزرگتر هم سخت‌تر. هدف من این است که انشاءا... بتوانم به یکی از 5 لیگ معتبر اروپا برسم. تمام تلاشم را می‌کنم ولی در حال حاضر تمرکزم روی زوریا و لیگ اوکراین است. خدا را شکر در شرایط بدنی خوبی هستم. دوست ندارم تمرکزم را از دست بدهم. فعلا فقط به این باشگاه فکر می‌کنم.»  شهاب فعلا شانسی برای حضور در تیم‌ملی به دست نیاورده است. او البته نا‌امید نیست: «خدا را شکر اللهیار دوباره به تیم ملی دعوت شد و این اتفاق خوبی بود. قاعدتا من هم مثل هر بازیکن دیگری دوست دارم به تیم ملی دعوت شوم و توانایی‌هایم را نشان دهم. البته خودم می‌دانم ترافیک در خط حمله ایران چقدر زیاد است. بازیکنان خیلی خوبی در اختیار داریم. من هم اگر بتوانم به تیم ملی کشورم کمک کنم، برایم افتخار است.» زاهدی قبلا در پرسپولیس بازی می‌کرد. برای او اما همه چیز در این باشگاه خوب پیش نرفت تا تصمیم بگیرد در خارج از کشور شانس خود را  امتحان کند. شهاب اما همچنان این تیم را دوست دارد و پیگیر نتایج آن هست: «بله، پرسپولیس تیم محبوبم است. هواداران هم لطف دارند و همیشه حمایت می کنند. بازی‌های این تیم را دنبال می کنم، اگر تمرین نداشته باشیم. خیلی‌ها از من و اللهیار می‌پرسند که برای هم کری می‌خوانید؟ شاید به شوخی این کار را کنیم ولی فضای فوتبال حرفه‌ای فرق می‌کند و الان واقعا تمرکزمان روی این چیزها نیست. رفاقت نزدیکی با اللهیار دارم و این موضوع در  زمین مسابقه هم به ما کمک می‌کند.»


دونتسک از پرسپولیس 500 هزار دلار خواست
شهاب زاهدی دوست دارد روزی دوباره به پرسپولیس بازگردد و برای این تیم بازی کند. او فصل گذشته هم تا نزدیکی این باشگاه آمد ولی در نهایت از المپیک دونتسک به تیم زوریا اوکراین ملحق شد. دلیل هم پولی بود که باشگاه برای رضایتنامه اش درخواست کرد. دونتسک برای فروش این بازیکن رقمی می خواست که حداقل پرداخت آن برای پرسپولیس سخت بود. خود شهاب در این باره می گوید: «آن زمان باشگاه اعلام کرد 500 هزار دلار برای پول رضایتنامه باید پرداخت شود. راستش دوست داشتم به پرسپولیس ملحق شوم ولی وقتی بحث درباره این رقم ها پیش آمد، نمی خواستم باشگاه تحت فشار قرار بگیرد. ان‌شاا... یک روز دوباره به این تیم برمی گردم.»