یک پایان هفته تماشایی

هر یک از شبکه‌های تلویزیون، فیلم‌ها و پویانمایی‌های متنوعی را برای پخش در نظر گرفته‌اند

یک پایان هفته تماشایی

باز هم به پایان هفته نزدیک شدیم و تلویزیون طبق روال هر هفته فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و پویانمایی برای پخش در نظر گرفته تا بتواند اوقات فراغت مردم را به بهترین شکل پر کند. از آثاری که می‌خواهد پخش شود می‌توان به استاد بزرگ، توربو، سجل، جوجه تیغی‌ها، مسافر ری، مورچه‌ای به نام زی، از یاد رفته، انگشتری یاقوت، نمک حلال، جنانان، لوک خوش شانس، سوم شخص غایب، سکوت خدا، زعفرانی، ویل هانتینگ نابغه و... اشاره کرد که امشب و فردا شب در ساعت‌های متفاوت روانه آنتن می‌شود.

 روایت زندگی یک زوج

فیلم‌سینمایی«جوجه‌تیغی‌ها»به‌کارگردانی حسین تبریزی، فردا ساعت 10 روی آنتن شبکه سه سیمامی‌رود.
قصه: فیلم داستان زوجی را روایت کرده که به‌علت اختلافات سطحی که در زندگی برایشان پیش آمده در آستانه جدایی قرار دارند. شبی که به اتفاق قرار است در یک مجلس عروسی شرکت کنند، درگیریشان بیشتر می‌شود. در همین حین یک دزد مسلح به خانه آنها آمده و از اختلافات این دو آگاه می‌شود، دزد که از موضوعات پیش‌آمده بین این زن و شوهر متعجب شده است  ... .
  بازیگران: سعید آقاخانی، نسرین مقانلو، هومن برق‌نورد، افشین سنگ‌چاپ، منوچهر علی‌پور، محمد حمزه‌ای، پروین میکده و حدیث چهره‌پرداز.



 سفر به قرن سوم هجری

فیلم سینمایی «مسافر ری» به کارگردانی داوود میرباقری، امشب ساعت 20 و 30 دقیقه از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.
قصه: داستان فیلم مربوط به قرن سوم هجری است که مقارن با خلافت عباسی (دهمین خلیفه) و امامت دهمین پیشوای شیعه امام هادی(ع) است. عبدالعظیم حسنی یکی از شاگردان و مریدان امام هادی(ع) مغضوب دستگاه خلیفه است. پس از تخریب بارگاه امام حسین(ع) در کربلا به دستور عمال خلیفه، عبدالعظیم به توصیه امام هادی(ع)، به مهاجرتی طولانی به سمت ایران و شهرری می‌زند ...
بازیگران: داریوش ارجمند، ویشکا آسایش و جمشید هاشم‌پور.



  قصه‌های یک مورچه

فیلم سینمایی «مورچه‌ای به نام زی» به کارگردانی اریک دارنل، امروز ساعت 13 و 30 دقیقه از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.
قصه: زی مورچه‌ای است که از روزمرگی زندگیش خسته شده و دیگر دوست ندارد یک کارگر جزئی باشد. او جایش را با دوستش که سرباز است عوض می‌کند و در جنگ با شته‌ها تنها بازمانده گروه می‌شود و از او تقدیر می‌شود ولی ژنرال مندیل که قرار است با پرنسس ازدواج کند، نمی‌خواهد بگذارد که او حرف بزند و او مجبور می‌شود که ... .




 یک پیرزن فراموشکار

فیلم تلویزیونی «از یاد رفته» به کارگردانی محمد قاسمی، امروز ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود.
قصه: داستان این فیلم درباره سربازی است که می‌خواهد روز مرخصی برود اما با پیرزنی روبه‌رو می‌شود که می‌خواهد به خانه نوه‌اش برود اما‌...
بازیگران: مهران رجبی، محمدرضا داوودنژاد، بابک انصاری، یوسف خداپرست، معصومه اسکندری و مصطفی علایی.




 یک انگشتر پر ماجرا

فیلم سینمایی «انگشتری یاقوت» به کارگردانی هارلی کوکلیس امشب 19 از شبکه نمایش پخش می‌شود.
قصه: پدر لوسی مک لافلین جوان شغل خود را از دست داده است و برای تامین مخارج زندگی او را فرستاده‌اند تا با مادربزرگش زندگی کند. مادربزرگ یک حلقه جادویی به لوسی می‌دهد که ... .
بازیگران: امیلی همیلتون، روتخر هاور و کریستین آنهولت.



داستان 2 دوست صمیمی

فیلم سینمایی «سوم‌شخص غایب» به کارگردانی وحید نیکخواه‌آزاد، فردا ساعت 18 از شبکه امید پخش خواهد شد.
قصه: داستان درباره سعید، پسر نوجوانی است که در شهر اصفهان زندگی می‌کند. مادر سعید فوت کرده و او همراه خواهر و پدر بداخلاقش در یک خانه قدیمی زندگی می‌کند. سعید دو دوست صمیمی به نام‌های امیر و رشید دارد که...
بازیگران: اکبر دسترنج، مرتضی حسینی و اکبر دباغیان.




انگشتری از کربلا

 فیلم تلویزیونی «سکوت خدا» به کارگردانی راما قویدل فردا ساعت 18 و 30 دقیقه از شبکه افق پخش خواهد شد.
قصه: رعنا کمالی به‌عنوان پرستار وارد خانواده محمودیان می‌شود. نرگس محمودیان زنی 50ساله است که سال‌هاست به دلیل بیماری ناشناخته‌ای که بعد از سفر به مدینه عارضش شده رنج می‌برد.
نرگس پسر جوانی به نام امیرمحمد و دختری به‌نام هدی دارد. هدی با مهندسی به‌نام حامد ازدواج کرده است. رعنا عراقی و متولد کربلاست. امیرمحمد پس از آن‌که همسرش او را ترک کرده مدتی دچار افسردگی شده و به‌تازگی از بیمارستان مرخص شده است.
هدی مخالف حضور رعناست اما وقتی می‌بیند مادر حس خوبی دارد و دیگر از مردن حرف نمی‌زند رضایت می‌دهد. بعد از چند روز یکی از دوستان نرگس به دیدنش می‌آید و انگشتری متبرک از کربلا برایش می‌آورد که ... .          
بازیگران: پروانه معصومی، بهناز جعفری، امیر آقایی و مهسا کرامتی.



جنگ چین و ژاپن

فیلم سینمایی «استاد بزرگ» به کارگردانی وونگ کاروای، امشب ساعت 23و15دقیقه از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.
قصه: ایپ من در فوشان زندگی آرامی دارد تا این که مردی به نام گانگ‌یوتین به ملاقات او می‌آید.وی سپس با گانگ ار ملاقات می‌کند که قصد دارد افتخارات خانوادگی خود را در مبارزه با ایپ من دوباره به دست آورد. پس از جنگ چین و ژاپن، ایپ من به هنگ‌کنگ می‌رود تا خانواده‌اش را بیابد. در این بین گانگ دوباره سر راه او سبز می‌شود و وی را به مبارزه می‌طلبد، چون فکر می‌کند که پدرش در مبارزه‌ای ناجوانمردانه با ایپ من به قتل رسیده است در حالی که ... .
 بازیگران: تونی لیانگ، جانگ زئی و چانگ چن.



داستان یک حلزون مهربان

انیمیشن سینمایی «توربو» به کارگردانی دیوید سورن فردا ساعت 8 از شبکه دوی سیما پخش خواهد شد.
قصه: توربو، نام حلزون مهربان و دوست داشتنی است که آرزوی بزرگی در سر دارد. او دوست دارد سریع‌ترین حلزون جهان لقب بگیرد و در تلاش است این رویای بچگی خود را به عمل بپوشاند و برای این کار به برادرش متوسل می‌شود و از او می‌خواهد در این مسیر او را راهنمایی کند و ... .



حکم یک نابغه

فیلم سینمایی «ویل هانتینگ نابغه» به کارگردانی گاس ون‌سنت، فردا ساعت ۱۱ با رابط ناشنوایان از شبکه سلامت پخش می‌شود.
قصه: ویل هانتینگ در رشته ریاضیات حکم یک نابغه را دارد و این نبوغ از سوی اطرافیانش کشف شده است. یک روان‌شناس به‌نام سین مگوآئر تلاش می‌کند با کمک به او هم در بعد نبوغی که دارد و هم در مورد زندگی شخصی و اجتماعی راه موفقیت وی در آینده را تضمین کند!
بازیگران: دابین دیلیامز و مت دیمون.



 قصه یک دختر شیرازی

فیلم سینمایی «جانان» به کارگردانی کامران قدکچیان، فردا ساعت 21 از شبکه نمایش پخش می‌شود.
قصه: جانان یک دختر جوان شیرازی است که با پدرش که استاد ادبیات است زندگی می‌کند و در آژانس مسافرتی که متعلق به دخترخاله‌اش نوشین و همسرش کمال است کار می‌کند. در زمانی که پدرش به مسافرت رفته است او یک نامه قدیمی که متعلق به زنی به نام مهرانگیز است و برای همسرش علی آیرام نوشته را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد...
بازیگران: امین حیایی، مژگان بیات، پروانه معصومی و بیژن بنفشه‌خواه .



 فرار دالتون‌ها

انیمیشن سینمایی «لوک خوش‌شانس» به کارگردانی اولیویه ژان ماری امروز ساعت 14 از شبکه کودک پخش خواهد شد.
 قصه: دالتون‌ها از زندان فرار می‌کنند و با سرقت از بانک گذرشان به یک کاروانسرای قدیمی می‌افتد. لوک هم به دنبال آنهاست. دالتون‌ها در کاروانسرا پول را در یک کالسکه قدیمی پنهان می‌کنند غافل از این‌که گروه مسیور پایر، از مهاجران اروپایی که به‌طور ناامیدانه زمین‌های خود را در کالیفرنیا از کروک خریداری کرده‌اند برای سفر با کالسکه‌هایشان به کاروانسرا آمده‌اند که ... .



یک مغازه زعفران‌فروشی

فیلم تلویزیونی «زعفرانی» به کارگردانی رضا غفاری‌تبار، امشب ساعت 24 از شبکه شما پخش خواهد شد.
قصه: این فیلم درباره مردی میانسال به نام بهرام است که بعد از فوت پدرش، یک مغازه زعفران‌فروشی به او ارث رسیده. بهرام هم برخلاف پدرش نتوانسته مسیر درست کاسبی را طی کند. او فکر می‌کند که بدشانسی علت اصلی این همه گرفتاری و بدهی وی است اما....
بازیگران: علی اوسیوند، مرتضی رحیمی، فریده دریامج، حسین توشه، زهره مرادی، کامران دهقان و محمدحسن معینی.