اقدامات امروز دولت، بیانگر رویکرد تحول‌خواهی است

ساسان شاه‌ویسی، کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با جام‌جم:

اقدامات امروز دولت، بیانگر رویکرد تحول‌خواهی است



ساسان شاه‌ویسی، کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با جام‌جم با اشاره به 100روزگی دولت رئیسی به بیان تحلیلی درباره برخی گشایش‌های اقتصادی در این مدت پرداخت و گفت: به نظر می‌رسد بسترهای مناسب برای تحول عبور از مشکلات اقتصادی در کشور شکل گرفته که این موضوع در مرحله اول برای جامعه نویدبخش است. وی ادامه داد: اما حقیقت این است که شادی و امید واقعی، زمانی کشور را در برمی‌گیرد که اقدامات خوب انجام شده از بعد خبری خارج و به یک اقدام و عمل تبدیل شود، چراکه تا وقتی این اخبار نمود اجتماعی پیدا نکند، برای مردم فایده‌ای ندارد.
شاه‌ویسی ادامه داد: به همین دلیل لازم است ساز و کارهای دیگری در کشور طراحی شود تا وقتی اقدامی در سطح ملی انجام می‌شود در رویکرد بخشی هم‌آوایی مطلوب را مشاهده کنیم. این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: در حال حاضر مشکل اصلی کشور برخی ناهماهنگی‌هاست که اگر اصلاح شود می‌توان از آن به عنوان طلیعه‌ای با رویکرد اقدام و عمل نام ببریم. متاسفانه امروز شاهدیم تصمیمات خوبی در دولت گرفته می‌شود اما در وزارتخانه‌های مربوط هنوز خروجی پیدا نکرده است یا مباحثی مثل آزادسازی پول‌های بلوکه شده تسهیل فروش نفت و... چون هنوز در منابع تاثیری ایجاد نکرده و قولی مثل تاثیر مداخله دولت در بازار ارز مشهود نیست، نمی‌توان از آنها به عنوان دستاورد کامل یاد کرد؛ البته شاید دولت این هم برای خودش زمانبندی خاصی دارد و رونمایی از نسخه‌های تکمیلی این دستاوردها را برای زمان مناسب‌تری در نظر گرفته است.
وی در ادامه با بیان این‌که اتفاقاتی که امروز در کشور رخ داده باعث متوازن شدن شاخصه‌ها شده و به نوعی شرایط را متعادل‌تر از قبل کرده گفت: تمام این اقدامات بیانگر رویکرد تحول‌خواهی دولت سیزدهم است، رویکردی که باعث تفاوت فاحش دولت آقای رئیسی با روحانی شود. این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: در حال حاضر باید به دولت بیشتر زمان داد و امیدوار باشیم مدیران بخشی همراه‌تر و فعال‌تر از مدیران ستادی باشند. این دولت باید عبرت‌های دولت‌های گذشته را سرمشق خود قرار دهد و مراقب باشد همانند دولت گذشته منابع به طور غیرمنطقی از بین نرود. شاه‌ویسی افزود: امروز دامنه و مطالبه رئیس دولت طرفیت و مداخله نسبت به عموم مردم است، نه اقلیتی که هیچ تأثیری در هندسه ملی کشور ندارند و قطعا به همین دلیل اگر فرصتی به دست تکنوکرات‌هایی که هشت سال قدرت در اختیارشان بود دست دهد، اقدامات شایسته امروز آقای رئیسی را پوپولیستی معرفی می‌کنند، زیرا این افراد کشور را در اندازه کشوری که قدرت تحول‌آفرینی دارد، نمی‌بینند.