مجردها برای مسکن ثبت‌نام کنند یا خیر؟

مجردها برای مسکن ثبت‌نام کنند یا خیر؟


در حالی رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی از امکان ثبت‌نام مشروط آقایان مجرد در نهضت‌ملی مسکن خبر داده‌بود که معاون وی گفت:‌افراد مجرد بالای ۴۵سال در طرح مذکور ثبت‌نام کنند.
قاسمی سه‌شنبه هفته گذشته در رابطه با نهضت‌ملی مسکن گفته بود:‌ بر اساس قانون فعلی، خانم‌های مجرد بالای 35سال و زنان سرپرست‌خانوار می‌توانند در نهضت‌ملی مسکن ثبت‌نام کنند. وی ادامه داد: بر اساس توافق با دولت و شخص رئیس‌جمهور که مورد تاکید آقای رئیسی هم قرار گرفته‌است، دوشنبه آینده این جلسه برگزار و مصوب می‌شود که تمام مجرد‌ها می‌توانند در نهضت‌ملی مسکن ثبت‌نام کنند. البته به این شرط که در زمان تحویل واحد مسکونی باید ازدواج کرده‌باشند.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که تمام آقایان مجرد از همین الان می‌توانند ثبت‌نام کنند، افزود: «با توجه به این‌که در ایران آقایان مسؤول تامین خانه هستند، می‌توانند برای نهضت‌ملی مسکن ثبت‌نام کنند.»
از این رو معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره امکان ثبت‌نام گروه‌های جدید مجرد در طرح نهضت‌ملی مسکن، گفت: با موافقت هیأت‌دولت مردان مجرد بالای ۴۵سال هم می‌توانند در سامانه«ثمن» ثبت‌نام کنند. با این حال ثبت‌نام برای سایر مجردها مشروط است، به این شکل که سایر مجردها اکنون می‌توانند در طرح نهضت‌ملی ثبت‌نام کنند اما هنگام تحویل واحدمسکونی باید متاهل باشند. معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: بر این اساس اکنون پنج گروه شامل خانم‌های بالای ۳۵سال، افراد دارای معلولیت بالای ۲۰سال، نخبگان علمی، مردان مجرد بالای ۴۵سال و بیماران خاص، بدون داشتن شرط تاهل می‌توانند در طرح نهضت‌ملی مسکن ثبت‌نام کنند.
 محمودزاده با بیان این‌که تهرانی‌ها فقط می‌توانند در شهرهای جدید پرند، هشتگرد و ایوانکی در قالب نهضت‌ملی مسکن ثبت‌نام کنند، گفت: امکان ثبت‌نام مردان مجرد بالای۴۵ سال هم در این طرح فراهم شد.
وی درباره این‌که تهرانی‌ها در کدام شهرها امکان ثبت‌نام دارند، گفت: امکان ثبت‌نام تهرانی‌ها در شهرهای جدید فراهم است که البته پردیس در طرح نهضت‌ملی مسکن مشارکت داده نشده‌است.
وی ادامه داد: در شهر جدید پردیس ظرفیت جدید وجود ندارد و فقط توانستیم در دوره اول ثبت‌نام مسکن‌ملی در این شهر متقاضی بپذیریم. امکان ثبت‌نام اکنون فقط در شهرهای جدید پرند، هشتگرد و ایوانکی فراهم است. معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: خبر خوب این است که مبلغ تسهیلات ۴۵۰میلیون تومانی نهضت‌ملی مسکن را علاوه بر این‌که به متقاضیان در شهرهای جدید تخصیص می‌دهیم، به صورت خود مالک هم پرداخت می‌کنیم. یعنی اگر قصد خرید واحد مسکونی در تهران را داشته‌باشید همین مقدار تسهیلات به پروژه‌های درحال ساخت نیز واگذار می‌شود و خریداران می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.