2 کشته و 18 زخمی در انفجار ننگرهار

2 کشته و 18 زخمی در انفجار ننگرهار


دیروز بار دیگر یکی از مساجد افغانستان هدف حمله تروریست‌ها قرار گرفت و به کشته و زخمی‌شدن جمعی از مردم این کشور منجر شد.
بر اساس گزارش‌ها، این انفجار در مسجدی در منطقه‌ «تریلی» شهرستان سپین‌غر ولایت ننگرهار هنگام ادای نماز جمعه رخ داد.در مورد نوع انفجار و تلفات آن تا زمان تنظیم گزارش، اطلاعات دقیقی منتشر نشده بود اما شبکه خبری الجزیره گزارش داد که در این حادثه دو نفر کشته و 18 تن زخمی شدند که زخمی‌ها به بیمارستان مرکزی ننگرهار منتقل شدند.فرد یا گروهی تاکنون مسوولیت این حادثه را بر عهده نگرفته است اما در هفته‌های گذشته، حملات تروریستی مشابهی صورت گرفته که داعش مسوولیت آنها را بر عهده گرفته بود.مهرماه در دو جمعه پیاپی، شاهد دو انفجار در مراسم نمازجمعه شیعیان بودیم که اولی در ولایت قندوز و دومی در قندهار انجام شد و جمع زیادی از مردم افغانستان به شهادت رسیدند. پیش از آن هم انفجاری در نزدیک مسجد عیدگاه در کابل رخ داد. چند روز قبل هم انفجار دو بمب در مقابل بیمارستان کابل به کشته‌شدن حداقل ۲۵نفر و زخمی‌شدن ده‌ها شهروند غیرنظامی دیگر افغان منجر شد.
افغانستان با بدترین بحران انسانی مواجه است
در همین حال یک مقام سازمان ملل تاکید کرد با توجه به این‌که میلیون‌ها نفر در افغانستان با خطر گرسنگی روبه‌رو بوده و تقریبا کل جمعیت این کشور در آستانه فقر هستند، افغانستان می‌تواند بدترین بحران انسانی را که تا به حال به خود دیده، تجربه کند.
«عبدا... الدرداری» نماینده برنامه پیشرفت و توسعه سازمان ملل در افغانستان، درباره بحران انسانی وخیمی که افغانستان با آن مواجه است، هشدار داد.