تلویزیون، بهترین رسانه برای عرضه سریال است

تلویزیون، بهترین رسانه برای عرضه سریال است


برخلاف تبلیغاتی كه می‌شود، فكر می‌كنم همچنان بهترین رسانه برای تولید و عرضه سریال، همان تلویزیون است.
علی قوی‌تن، كارگردان باسابقه با بیان مطلب فوق به جام‌جم گفت: «تلویزیون جای خاص خودش را در سریال‌سازی دارد و ضوابط خاص خود را دارد كه باعث شده سریال‌هایی مانند «هزاردستان»، «سربداران» و «گرگ‌ها» و بسیاری سریال خاطره‌انگیز دیگر در این رسانه تولید شده و ارائه شوند.»
این كارگردان ادامه داد: «رونق را نباید با زرق و برق اشتباه كرد. درست است كه زرق و برق سریال‌های خانگی خیلی بیشتر است، ولی رونق سریال‌های تلویزیون خیلی بیشتر است. حتی معمولی‌ترین سریال تلویزیون را چندمیلیون نفر می‌بینند و برای همین پتانسیل مخاطب تلویزیون خیلی بیشتر است.»
قوی‌تن با اشاره به علاقه خودش برای سریال‌سازی گفت: «برخی فیلم‌هایی كه ساخته‌ام بعد از پخش از تلویزیون خیلی بیشتر دیده شدند و برای همین اگر طرح خوبی برای سریال‌سازی در تلویزیون پیدا كنم قطعا به سمت تلویزیون می‌آیم.»
این كارگردان ۵۷ ساله با تاكید بر حمایت از تولید سریال‌های ماندگار بیان كرد: «اگر مدیران ریسك‌پذیری خود را بالا ببرند و بیشتر از قبل از افراد توانا حمایت كنند، قطعا باز هم سریال‌های ماندگار خواهیم داشت. مرحوم ‌علی حاتمی در تلویزیون بود كه سریالی درجه اول ساخت و داوود میرباقری هم بهترین كارهایش برای تلویزیون بوده است.»
قوی‌تن گفت: «رئیس تازه صداوسیما در طیف مدیران جوان فرهنگی قرار دارد و تجربه می‌گوید مدیران جوان بیشتر اهل ریسك هستند و بهتر می‌توانند اسباب تولیدات سریال‌های جذاب را فراهم كنند. شخصا امیدوارم رئیس جدید سازمان هم بتواند شرایط ارتقای كیفی سریال‌ها را فراهم آورد.»
این كارگردان درباره این‌كه خودش چقدر سریال می‌بیند، بیان كرد: «معمولا سریال‌‌های تلویزیونی را می‌بینم و سریال‌های شبكه خانگی را هم جسته و گریخته دیده‌ام. آنچه به سریال‌های خانگی ضرر زده، نوعی تكرار مكررات و زرق و برق الكی است كه شاید در نگاه اول جذاب باشد، ولی فقط پس از چند قسمت به نوعی بیهودگی و تكرار مكررات شبیه می‌گردد.» او تاكید كرد: «همچنان سریال‌های تلویزیونی از منظر خانوادگی سریال‌های امن‌تر و مطمئن‌تری برای تماشا هستند، اگر قدری بیشتر بر روی سوژه‌ها دقت كنند و تولید را ارتقاء دهند، قطعا بسیار بیشتر مورد توجه قرار خواهند گرفت.»