نسخه Pdf

فشار خون ،  قابلیت‌ جدید ساعت هوشمند

فشار خون ، قابلیت‌ جدید ساعت هوشمند


در ماه‌های گذشته گزارشی منتشر شد که ادعا می‌کرد در آینده‌ای نه‌چندان دور، ساعت‌ هوشمندی معرفی می‌شود که دارای کاف بادی بوده و می‌تواند به‌طور دقیق فشارخون کاربر خود را بررسی کند. شاید با خود فکر کنید کنترل فشارخون قابلیتی معمولی است؛ اما باید به شما بگوییم که حتی محبوب‌ترین ساعت در جهان، یعنی سری اپل واچ  نیز نمی‌تواند آن را ارائه دهد. اخیرا یکی از افشاگران ویبو، ادعا کرده است که کمپانی هواوی در اواخر ماه جاری ساعت هوشمند خود را رونمایی خواهد کرد.
شایعات می‌گویند ساعت‌ هوشمند بعدی این شرکت دارای قابلیت نمایش فشارخون است. این احتمال وجود دارد که ساعت هوشمند جدید هواوی از ردیاب فشارخون برخوردار باشد. رئیس بخش تلفن‌های هوشمند تجاری مصرف‌کننده هواوی گفته است: اولین ساعت هوشمند مجهز به فشارخون این شرکت آزمایش‌های لازم را گذرانده و می‌تواند به‌عنوان دستگاه پزشکی شناخته شود. در آن زمان، گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن بود که این دستگاه در نیمه دوم سال که شامل نوامبر نیز می‌شود، عرضه خواهد شد.
همچنین گفته می‌شود شرکت هواوی، Huawei Watch D را در دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا به‌ثبت رسانده است و گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که این ساعت می‌تواند دارای قابلیت بررسی SpO2 یا آزمایش اکسیژن خون و همچنین نمایش فشارخون باشد.