رفتار عجیب بازیکن آنگولا با کارلوس کی‌روش

رفتار عجیب بازیکن آنگولا با کارلوس کی‌روش

دیدار تیم‌ملی فوتبال مصر و آنگولا شب گذشته در مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ به درگیری کشیده شد. کارلوس کی‌روش سرمربی سابق ایران و کنونی مصر یک طرف این درگیری بزرگ بود. این جنجال زمانی آغاز شد که بازیکن آنگولا به شدت روی مدافع مصر خطا کرد و بازیکن مصر را به خارج از زمین بازی پرتاب کرد.
بازیکنان به دلیل این تکل خشونت آمیز با همدیگر درگیر شدند. کارلوس کی‌روش در این بین وارد معرکه شد تا فضا را آرام کند اما یکی از بازیکنان آنگولا وارد این درگیری‌ها شد و ضربه‌ای را به سینه سرمربی سابق ایران زد و او را هل داد که این ضربه باعث متشنج شدن جو این بازی شد. این رفتار بازیکن آنگولا برای دوربین‌های تلویزیونی هم جالب بود و چندین و چند بار آن را پخش کردند. داور بازی اما متوجه این صحنه نشد و بنابراین اقدامی علیه بازیکن خاطی نکرد. کارلوس کی‌روش سرمربی مصر که بعد از مسابقه از رفتار بازیکن آنگولا بسیار دلخور بود، گفت: «من به یکی از تصمیمات داوری در بازی اعتراض داشتم و از رفتار ناپسند بازیکن جوان آنگولایی بسیار متعجبم. این بازیکنان باید بدانند من قبل از این‌که به دنیا آمده باشند مشغول مربیگری هستم و مربیان باید به آنها یاد بدهند که چگونه با بزرگترهای خود رفتار کنند.»
روند بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی در قاره آفریقا به این ترتیب است که 40 تیم در 10 گروه با هم بازی می‌کنند و تیم‌های اول هر گروه به مرحله بعد می‌روند. در مرحله بعدی، این 10 تیم با قرعه‌کشی مقابل هم قرار می‌گیرند و هر تیمی که بتواند در یک بازی رفت و برگشت به برتری برسد، جواز صعود به جام‌جهانی قطر را به دست می‌آورد. تا به اینجا و از میان 10 گروه موجود، صعود تیم‌های مصر، مالی، سنگال و مراکش به مرحله بعد قطعی شده است. طی امشب و فردا شب آخرین بازی‌های مرحله گروهی نیز انجام می‌شود تا سرنوشت 6 تیم دیگر صعود‌کننده نیز مشخص شود.