چطور ایران و کره را ببریم

نا‌امیدی در تیم‌های عربی هم‌گروه شاگردان اسکوچیچ در مقدماتی جام‌جهانی قطر

چطور ایران و کره را ببریم

رسانه های لبنانی همچنان در شوک شکست برابر ایران قرار دارند. وب سایت لبنانی elmaestro sport به شکست دو روز پیش این تیم پرداخت و نوشت: ارزشمندترین پیروزی و 3 امتیاز مرحله مقدماتی جام‌جهانی را از دست دادیم. پس از باخت دراماتیک در دیدار با تیم ایران که با توجه به اهمیت آن مورد توجه گسترده و بسیار زیاد اکثریت لبنانی‌ها قرار گرفته بود، فضایی از ناامیدی عمومی در بین همه لبنانی‌ها حاکم شد. قشر بزرگی که به فوتبال لبنان اهمیتی نمی‌دادند و هیچ وقت سوالی در رابطه با فوتبال نداشتند، اما به دلیل این‌که تیم‌ملی لبنان یک دیدار حساس داشت، مشتاق پیروزی هموطنان خود بودند و مسابقه را دنبال کردند که در پایان آن، ناامیدی بسیار زیادی را به همراه داشت. چرا که آنها در طول بازی و بر اثر اتفاقات رخ داده، جشن‌هایی را برپا کرده بودند.
این اتفاق در حالی افتاده است که از اردوی اماراتی‌ها هم خبرهای خوبی به گوش نمی‌رسد. آنها هم که اوضاع خوبی در جدول ندارند حالا نگران این هستند که چطور در بازی‌های برگشت مقابل ایران و کره‌جنوبی به پیروزی برسند؟ سالم حدید پیشکسوت تیم‌ملی امارات در مصاحبه با شبکه «شارجه»، گفت: تیم‌ملی نتوانست از سد لبنان و سوریه عبور کند. چطور این تیم مقابل ایران و کره‌جنوبی نتیجه بگیرد؟ به نظرم ما شانس صعود به جام‌جهانی 2022 را از دست دادیم.
اماراتی‌ها در شرایطی از نا‌امیدی حرف می‌زنند که اوضاع عراق و سوریه هم تعریفی ندارد. سوریه که در قعر جدول قرار دارد و عراق هم اگر قرار است حرفی برای گفتن داشته باشد باید سه بازی را ببرد و ایران در هیچ مسابقه‌ای پیروز نشود  تا بتواند هم امتیاز با شاگردان اسکوچیچ شود. پیشتر فیصل عزیز که یکی از بازیکنان صاحب‌نام فوتبال عراق در دهه هشتاد میلادی بود در مورد شانس تیم‌ملی این کشور برای راهیابی به جام‌جهانی ۲۰۲۲ گفته بود: ما تیم خوبی داریم، اما حقیقت این است که قدرت‌های برتر فوتبال آسیا و همچنین بعضی از تیم‌های عربی منطقه پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند و صعود از این گروه کار سخت و دشواری خواهد بود.»