شبیه معجزه بود

گفت‌وگو با علیرضا بیرانوند درباره بازی ایران و لبنان

شبیه معجزه بود

علیرضا بیرانوند در تیم‌ملی بازی‌های درخشانی انجام داده است. او در بازی با کره‌جنوبی اگر در دقایق پایانی شوت بازیکن حریف را مهار نمی‌کرد، تیم‌ملی می‌باخت. قطعا به خاطر همین بازی‌های درخشان بوده که وقتی مثلا در بازی با لبنان اشتباه می‌کند، زیاد مورد انتقاد قرار نمی‌گیرد.
علیرضا در این مسابقه و در دقیقه 37 به اشتباه تصور کرد ارسال بازیکن لبنان به اوت رفته است. وزش شدید باد اما در یک لحظه توپ را به شکل عجیبی مقابل مهاجم این تیم قرار داد تا او با استفاده از تعلل بیرانوند دروازه ایران را باز کند. گلر تیم ملی بعد از مسابقه با لبنان به خاطر این اتفاق از هواداران عذرخواهی کرد. این رفتار او تمجیدهای زیادی را در پی داشت. علیرضا می‌گوید: «راستش در آن صحنه من دچار اشتباه محاسباتی شدم. یعنی تصور می‌کردم توپ بیرون رفته است. دستم را بالا بردم. بعد هم توپ به بازیکن حریف رسید و دروازه تیم ملی باز شد. به خاطر این اشتباه محاسباتی ناراحت بودم ولی تیم‌ملی در 5 دقیقه موفق شد سرنوشت بازی را عوض کند. هر چند سال یک بار شاهد اتفاقاتی هستیم که در 5 دقیقه آخر بازی با لبنان رخ داد؟ بچه‌ها شاهکار کردند. لبنانی‌ها بالای 10 دقیقه خودشان را روی زمین انداختند و داور فقط 5 دقیقه وقت اضافه گرفت. در همان 5 دقیقه اما با تلاش بچه‌ها بازی باخته را
بردیم.»
او درباره شادی‌اش بعد از گل دوم تیم‌ملی می‌گوید: «به عمرم در هیچ مسابقه‌ای به این اندازه خوشحال نشده بودم. از ته ته دلم بابت این برد خوشحال شدم. به خاطر اتفاقی که نیمه اول افتاد دوست داشتم تیم ببرد. تا دقایق آخر خیلی‌ها می‌گفتند مساوی هم کنیم خوب است ولی بازی را بردیم. واقعا لحظه شیرینی بود وقتی احمد گل دوم را زد. به نظرم شبیه معجزه بود. لبنانی‌ها کلا خودشان را روی زمین می‌انداختند و بازی از جریان افتاده بود. باد هم کارمان را خراب کرد. بعد از بازی خیلی خیلی خوشحال بودم و هنوز هم خدا را شکر می‌کنم که این مسابقه مهم را بردیم.»