تیم محرم حرف اول را می‌زند

نگاهی آماری به عملکرد 5 هفته‌ای سپاهان در لیگ‌برتر

تیم محرم حرف اول را می‌زند

هواداران سپاهان در دو هفته گذشته لیگ‌برتر گرچه شاهد امتیاز از دست دادن تیم‌شان بوده‌اند، اما بدون شک از نحوه بازی کردن شاگردان محرم نویدکیا راضی هستند. تیم اصفهانی در تمام خطوط میدان بازیکنانی عالی دارد و آمار سایت تحلیلی متریکا هم نشان می‌دهد آنها به بهترین نحو دستورات نویدکیا را در زمین پیاده می‌کنند. در بازی این هفته‌شان مقابل تراکتور که با تساوی بدون گل به پایان رسید، نه تنها تمامی آمارها به نفع تیم اصفهانی بود، بلکه این تیم در تمام موارد از دیگر 15 تیم لیگ‌برتر عملکرد بهتری داشت.
این تیم در بازی روز جمعه، 64‌درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت و در این زمینه رتبه اول را دارا بود. نزدیک‌ترین تیم در این زمینه به سپاهان، پیکان با 59 درصد بود که بازی‌اش مقابل فجر سپاسی را واگذار کرد. در مورد تعداد پاس‌ها، بازیکنان سپاهان 673 پاس بین هم رد و بدل کردند که 85 درصد این پاس‌ها سالم بود. این تیم گرچه موفق به گلزنی نشد، اما 20 بار به سمت دروازه تراکتور شوت زد که 5 شوت بازیکنان این تیم در چارچوب بود.
وقتی میانگین این موارد در پنج هفته ابتدایی لیگ را حساب می‌کنیم، باز هم سپاهان حرف اول را می‌زند. میانگین مالکیت این تیم در این پنج هفته 5/62 درصد و بهتر از بقیه تیم‌هاست. سپاهان تنها تیم لیگ‌برتر است که تعداد پاس‌هایش در این مدت از 3000 عبور کرده است. همچنین میانگین پاس‌های صحیح شاگردان نویدکیا 84‌درصد است و در مجموع 69 شوت به سمت دروازه حریفان زده‌اند. تنها موردی که سپاهان در آن در رتبه اول قرار ندارد، مجموع شوت‌های درون چارچوب این تیم است که بعد از پنج هفته به عدد 19 رسیده است. تا به اینجا، گل‌گهر و آلومینیوم اراک با 25 شوت در چارچوب در صدر قرار دارند.