10 سال زندان، مجازات مرد هواپیماربا

10 سال زندان، مجازات مرد هواپیماربا


مرد جوان که قصد داشت هواپیمای پرواز اهواز به مشهد را ربوده و به عربستان انتقال دهد، پس از محاکمه در دادگاه کیفری استان تهران به 10 سال زندان محکوم شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، مرد جوان اسفند سال گذشته با سلاح و جلیقه انفجاری قلابی قصد ربایش هواپیمای مسیر اهواز به مشهد و انتقال آن به عربستان را داشت که با فرود هواپیما در فرودگاه اصفهان توسط ماموران امنیت پرواز دستگیر شد.
پس از تکمیل تحقیقات، پرونده برای محاکمه به شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. در ابتدای این جلسه نماینده دادستان برای متهم درخواست اشد مجازات کرد.
در ادامه متهم در دفاع از خود گفت: از یک‌سال‌و‌نیم قبل به هواپیما‌ربایی فکر می‌کردم و نقشه آن را طراحی کرده بودم. روز حادثه به خودم جلیقه‌ای، شبیه جلیقه‌های انفجاری بستم و اسلحه‌ای قلابی برداشتم و همراه خانواده‌ام سوار هواپیما شدیم. خانواده‌ام از این نقشه خبر نداشتند. وقتی هواپیما از باند جدا شد از جایم بلند شده و کاغذی به مهماندار دادم که روی آن نوشته بودم، به من جلیقه انفجار وصل است و کنترل آن دست شخص دیگری است. مهماندار برگه را به مردی داد. برای ترساندن او اسلحه کشیدم و جلیقه را نشان دادم اما هواپیما به جای این‌که به عربستان برود، روی باند فرودگاه اصفهان نشست و در آنجا دستگیر شدم. قصد من از این کار اعتراض اجتماعی بود.
پس از دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، قضات وارد شور شده و او را به 10 سال زندان محکوم کردند.