نامه  یا  شب‌نامه‌؟

روایت‌ نامه داوران به رئیس‌جمهور برای ورود VAR‌ به ایران که بعضی‌ها می‌گویند جعلی است

نامه یا شب‌نامه‌؟

 بعدازظهر پنجشنبه بود که انتشار یک نامه، فضای فوتبال ایران را تحت تأثیر خود قرارداد. مضمون نامه این بود که تعدادی از داوران شاغل در لیگ برتر با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور و وزیر ورزش و جوانان خواستار ورود VAR به فوتبال ایران شدند.
این اتفاق در حالی افتاد که ساعاتی پس از انتشار این نامه در رسانه‌های معتبر خبر دیگری منتشر شد که اساس این نامه را زیر سؤال می‌برد. خبر این بود که نامه منتشرشده جعلی است و داوران زیر آن را امضا نکرده‌اند و این نامه از دل خود فدراسیون بیرون آمده است!
ابتدا علی خسروی، داور پیشکسوت فوتبال ایران بود که در این باره موضع گرفت و گفت: «من مطمئنم این نامه از سوی داوران شاغل در لیگ برتر نیست. داوری یعنی شجاعت. اگر این نامه رسمی و واقعی است چرا اسم داوران امضاکننده آن مشخص نیست و چرا هیچ جنبه رسمی ندارد؟ بازهم تأکید می‌کنم این نامه ادبیات داوران نیست و اصلا منطقی هم نیست. مثل این می‌ماند که اهالی رسانه به وزارت ارشاد بگویند در محل کار ما دوربین بگذارید. یعنی داوران می‌گویند کار ما خوب نیست برای ما کمک بفرستید؟ من به ضرس قاطع می‌گویم خود داوران شاغل در لیگ برتر بهتر از هر کسی می‌دانند که همین سیستم کمک‌داور ویدئویی هم به ایران بیاید، مشکلات خودش را دارد همان‌طور که در بازی‌های اروپایی هم سیستم VAR صددرصد جواب نداده است.»
خسروی ادامه داد: «من چند سال پیش هم گفتم روند استفاده از سیستم VAR ،  10ساله است و ما چند سال آن را سپری کرده‌ایم. باید چند سال دیگر هم تحمل کنیم،چون ابتدا باید فرهنگ آن را جا بیندازیم. اگر می‌خواهیم داوری کنیم باید از ابتدا هدست‌ها را درست کنیم. در همین بازی هوادار و آلومینیوم هدست داوران کار نمی‌کرد. به دلیل همین چیزهاست که می‌گویم این نامه مثل شب‌نامه‌نویسی‌های داوری است که این روزها زیاد شده و داوری که شجاعت داشته باشد،
اسمش را پای نامه می‌نویسد.»