سفر به یادمانه تلویزیونی آرایشگاه زیبا در خیابان ایران

مدیر کل روابط عمومی سازمان با محمود بصیری دیدار کرد

سفر به یادمانه تلویزیونی آرایشگاه زیبا در خیابان ایران


در راستای تکریم هنرمندان پیشکسوت رادیو و تلویزیون، مدیرکل روابط عمومی صداوسیما ضمن دیدار از محمود بصیری با همراهی این بازیگر به محل ضبط سریال «آرایشگاه زیبا» در خیابان ایران رفت.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محمود بصیری را با نقش «آق اصلان» در مجموعه تلویزیونی به یادماندنی آرایشگاه زیبا به یاد می‌آوریم. هنرمندی مردمی و پیشکسوت که با آن لهجه شیرین قزوینی‌اش به دل نشست و مشهور شد.
حسین قرایی، مدیرکل روابط عمومی صداوسیما از مدت‌ها قبل سراغ این هنرمند خانه‌نشین رفت تا جویای احوال او شود. ملاقات بصیری با قرایی در اداره کل روابط‌عمومی انگیزه تازه‌ای برای یادآوری خاطرات این هنرمند مردمی‌ و دلیلی شد تا قرایی با حضور در خانه بصیری با او به خیابان ایران برود و پای خاطرات و صحبت‌های بازیگر فراموش شده تلویزیون بنشیند. اهالی خیابان ایران هنوز خاطرات فیلمبرداری سریال آرایشگاه زیبا به کارگردانی مرضیه برومند را به یاد دارند. همراهی قرایی و بصیری در پاساژی که آرایشگاه در آن قرار داشت بار دیگر داستان اسد خمارلو (رضا بابک) را برای کسبه و اهالی این منطقه تازه کرد. یکی از کسبه محل با دیدن محمود بصیری داستان سریال را بار دیگر تعریف کرد و گفت: در زمان پخش این سریال من نوجوان بودم و قصه این سریال را دوست داشتم. با این استقبال گرم کسبه محل، بصیری رو به اهالی محل و حسین قرایی گفت: اینجا خیابان ایران است و اهالی آن واقعا ایرانی هستند. او با یادآوری روزهایی که همراه شادروانان حسین کسبیان، مرتضی احمدی، حمید مهرآرا، سروش خلیلی، مهین دیهیم، رقیه چهره آزاد درمحل  فیلمبرداری حاضر می‌شدند، گفت: سریال آرایشگاه زیبا گرچه یک موضوع خانوادگی و مساله ازدواج را دستمایه روایت خود قرار داده بود، با نگاه انتقادی به مسائل اجتماعی همراه بود و اتفاقا دست روی موضوعی گذاشت که شاید این روزها مصداق بیشتری دارد.
بازیگر سریال‌های هزاردستان، هتل و گل پامچال ضمن قدردانی از حضورش در اداره کل روابط عمومی‌گفت: من بازیگری مردمی هستم و افتخار می‌کنم بخشی از عمرم را در تلویزیون گذرانده‌ام. امیدوارم فضا برای همراهی ام با مردم در رسانه‌ملی فراهم شود. در ادامه این دیدار حسین قرایی با قدردانی از این بازیگر مردمی و پیشکسوت، همراهی رسانه ملی با هنرمندانی که روزی برای این رسانه زحمت کشیده و بخشی از میراث تصویری این رسانه بوده‌اند را وظیفه خود دانست و سلام رئیس رسانه ملی را به این هنرمند ابلاغ کرد. وی سریال آرایشگاه زیبا را یکی از آثار به یادماندنی تلویزیون در دهه ۷۰ دانست و گفت: این اثر با قصه‌ای جذاب و خانوادگی واجد تاویل‌های اجتماعی فراوانی بود و در زمان پخش این مجموعه قصه قهرمان داستان مورد استقبال قرار گرفت.مدیرکل روابط عمومی سازمان با اشاره به تاخیر ازدواج و بالا رفتن سن ازدواج دختران و پسران که پیامدهایی را هم برای خانواده‌ها و هم برای جامعه ایجاد می‌کند بیان کرد: تماشای این مجموعه در این زمان امکان همذات‌پنداری بیشتری را برای مخاطبان مرتبط و خانواده‌هایشان ایجاد می‌کند. ضمن این‌که در آرایشگاه زیبا تصویری واقع‌گرایانه از خانواده‌های ایرانی به ویژه نقش و نفوذ مادر در ازدواج فرزندان بدرستی روایت شده است. داستان سریال آرایشگاه زیبا قصه پسری آرایشگر با سن بالاست که هنوز ازدواج نکرده و همین امر منجر به این می‌شود که هر کدام از دوستانش، شخصی را برای ازدواج به او معرفی کنند. این قضیه تا جایی پیش می‌رود که پسر خسته شده و سعی می‌کند به زندگی خود سر و سامانی بدهد.