ایده هایپرکار برقی شش‌چرخ متحرک

هنسی از طرح جدیدش رونمایی کرد

ایده هایپرکار برقی شش‌چرخ متحرک



شرکت خودروسازی هنسی می‌گوید گران‌ترین وسیله نقلیه الکتریکی جهان با 3 میلیون دلار را در قالب طرحی با عنوان «پروژه اعماق فضا» (Project Deep Space) تولید خواهد کرد. طرح اولیه هایپرکار الکتریکی جدید این خودرو به صورت یک خودروی شش چرخ متحرک با قدرت 2000 اسب‌بخار و چهار صندلی گرن تورر بوده است.این خودرو وقتی در سال 1405 شمسی
/ 2026 میلادی به فروش برسد، با قیمت
3 میلیون دلار گران‌ترین وسیله نقلیه الکتریکی جهان خواهد بود که تولیدش قرار است فقط به
105 نمونه محدود شود. ما در حال حاضر فقط چند طرح برای ارائه داریم، اما هنسی به ما اطمینان می‌دهد پروژه اعماق فضا بسیار سریع پیش خواهد رفت. این شرکت همچنین می‌گوید طراحی بخش انتهای این خودرو با ظاهر غیرعادی که دو محور عقب دارد، چسبندگی بسیار بالایی برای این خودرو روی جاده ایجاد می‌کند. علت این است که دو چرخ اضافی 50 درصد افزایش تماس سطحی را در مقایسه با یک ابرخودروی سنتی چهار چرخ به‌وجود می‌آورد.
جان هنسی، مدیرعامل و مؤسس این شرکت گفت: هنسی بیش از 30 سال را صرف ساخت سریع‌ترین و هیجان‌انگیزترین خودروهای جهان کرده است. این شعار تا 30 سال آینده با معرفی اولین هایپر- جی‌تی (Hyper-GT) شش چرخ متحرک کاملا الکتریکی جهان ادامه خواهد یافت.
وی با ارائه نگاهی اجمالی به قابلیت عملکرد هایپر جی‌تی ادامه داد: «ما معتقدیم «فضای عمیق» با شش موتور الکتریکی همراه با شش چرخ متحرک، می‌تواند سریع‌ترین شتاب‌دهنده چهار نفره جهان از صفر تا 200 مایل (صفر تا 320 کیلومتر) بر ساعت باشد!برای جبران وزن اضافی ناشی از شش موتور الکتریکی (و البته یک بسته باتری عظیم که برای تامین انرژی همه آنها نیاز است)، بدنه و شاسی این خودرو به طور کامل از فیبر کربن ساخته خواهد شد. این یک طراحی 100 درصد تمیز است، همچنین هیچ چیزی از هایپرکار قبلی این برند، ونوم اف5 بنزینی 1817 اسب بخاری منتقل نخواهد شد .
با این حال پروژه اعماق فضا فقط در نوار درگ برتری نخواهد داشت. هنسی ادعا می‌کند این خودرو را
به عنوان یک محصول پرقدرت با کاربری روزمره طراحی می‌کند. قرار است فضای چمدان کافی برای حمل چهار دسته چوب گلف و فضای کافی در داخل اتاق برای نشستن چهار بزرگسال تعبیه شود. هرچند سرنشینان در یک الگوی الماس شکل غیرعادی خواهند نشست.راننده در این خودرو مانند مک لارن اف‌وان در وسط کابین می‌نشیند و دو صندلی سرنشین در دو طرف شانه‌هایش قرار می‌گیرد. در عقب، صندلی چهارمی وجود دارد که هنسی می‌گوید اولین صندلی اتومبیل VVIP (شخص بسیار بسیار مهم) در جهان خواهد بود. اساسا این صندلی به‌صورت صاف – خوابیده و شبیه صندلی‌هایی خواهد بود که در جت شخصی پیدا می‌کنید.نسخه نهایی پروژه اعماق فضا در مرکز تولید هنسی در سیلی در ایالت تگزاس امریکا ساخته خواهد شد که از شرکت‌های بزرگ برای این پروژه کمک گرفته است. این شرکت قبلا با شرکت‌هایی مانند شل، پنزویل و دلتا کوزوورث برای توسعه پیشرانه الکتریکی این خودرو همکاری کرده است.پروژه اعماق فضا بخشی از برنامه محصول جدید هنسی است که طی 10 سال آینده سه وسیله نقلیه جدید را به بازار عرضه خواهد کرد. جزئیات دو مدل دیگر هنوز منتشر نشده است، اما انتظار تولید آنها طی چند سال آینده تایید می‌شود.
منبع:  autoexpress