معرفی «ایر4» در مسیر طراحی خودروهای پرنده

رنو به‌تازگی رونمایی کرد

معرفی «ایر4» در مسیر طراحی خودروهای پرنده

رنو ایر4 (Air4) به‌عنوان مدل مفهومی و با قابلیت پرواز یک خودروی کلاسیک معرفی شد. به گزارش خودروبانک، حداکثر سرعت این خودرو حدود
93 کیلومتر در ساعت خواهد بود و می‌تواند تا 700 متر بالا برود.
رنو 4 با تولید بیش از هشت میلیون دستگاه از سال 1340 تا 1371 از موفق‌ترین محصولات این شرکت خودروسازی به‌شمار می‌رود. این برند به‌مناسبت شصتمین سالگرد این مدل، برای ایجاد چشم‌اندازی از آینده با شرکت طراحی TheArsenale همکاری کرده است. این مدل در حاضر در فرم یک کوادکوپتر است و با نام ایر4 شناخته می‌شود.معرفی ایر4 از سوی رنو باعث می‌شود دنیای مدرن مانند ویرانشهری به نظر برسد که ماشین پرنده راهکار آن است. این شرکت می‌گوید ایر4 نمادی از استقلال و آزادی است و ایده آن با توجه به پیچیده‌تر شدن ترافیک، توقف زندگی‌ها در اثر آن و بدون مانع بودن جهان بالای سر ما به‌وجود آمده است. طراحی ایر4 بر‌اساس ایده نسخه اصلی است که تنها شکل آن به‌روزرسانی و مدرن‌تر می‌شود. در حال حاضر بدنه آن کاملا از جنس فیبر کربن است. در قسمت جلویی آن شاهد چراغ‌های ال‌ای‌دی، ازجمله چراغ‌های عمودی در طرفین جلوپنجره‌ای خواهیم بود. خطوط کلی خودرو نرم‌تر و خمیده‌تر از مدل جعبه‌ای رنو 4 است.
نیرو محرکه از یک جفت روتور به‌وجود می‌آید که انرژی آن به هر گوشه از خودرو منتقل می‌شود. بدنه خودرو نیز به جلو لولا شده است تا ورود خلبان به کابین را تسهیل کند. این شرکت در‌نظر دارد از باتری‌های 90 هزار میلی‌آمپر ساعتی استفاده کند. ایر4 به وعده تولید ماشین پرنده عمل می‌کند و به افراد این امکان را می‌دهد تا از بالا به افرادی که در ترافیک مانده‌اند، نگاه کنند. البته، دریافت مجوز خلبانی سرمایه‌گذاری نسبتا گرانی است و نمی‌توانید آن را هر جایی فرود آورید. شایان ذکر است که این خودرو تنها یک نسخه نمایشی است و هیچ قصدی برای ساخت رنو 4 که بتواند پرواز کند وجود ندارد.