میز خبر

میز خبر

بلاتکلیفی 60هزار واحدی
علیرضا جعفری، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران:
با دو معضل در شهر پردیس مواجه هستیم، معضل اول واحدهای خالی از سکنه‌ای است که در اختیار دلالان و بنگاه‌های املاک قرار دارد. وقتی مثلا در یک بلوک 20 واحدی پنج نفر نمی‌آیند واحد را تحویل بگیرند، هزینه‌ها به 15 نفر دیگر که واحد خود را تحویل گرفته‌اند تحمیل می‌شود. عدم تحویل از سوی مالکانی که به‌صورت تجمیعی واحدها را خریداری کرده‌اند نیز باعث کاهش امنیت می‌شود. از سوی دیگر بالغ بر 60 هزار واحد مسکن مهر متقاضیان، آماده نشده که بتوانیم آنها را تحویل دهیم. قرارداد اکثر این واحدها سال 97 و 98 امضا شده است. / تسنیم

کالاهای تهران به کجا صادر می‌شوند؟
حسن میرزایی، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران: براساس اعلام گمرک، صادرات استان تهران براساس استان مبدأ تولید، چهار میلیون و ۷۴۶ هزار تن، به ارزش دو میلیارد و ۴۷۷میلیون دلار بوده است: سهم استان تهران از صادرات کل کشور 10.2 درصد اما صادرات شهر تهران براساس گمرک ۳۵۷هزار تن به ارزش ۵۷۳ میلیون دلار است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ ارزشی 18.6 درصد افزایش داشته است. مهم‌ترین کالاهای صادراتی در این بازه زمانی در بخش صنعت به ارزش ۲۴۵ میلیون دلار، کشاورزی به ارزش ۱۵۳میلیون دلار، فرش و صنایع‌دستی به ارزش ۴۸میلیون دلار، پتروشیمی و پایه‌های نفتی به ارزش ۵۱ میلیون دلار و معدن و صنایع معدنی به ارزش ۹۴ میلیون دلار بوده است. پنج بازار نخست صادراتی استان تهران، ترکیه، عراق، آلمان، افغانستان و پاکستان است و سهم این بازارها از کل صادرات استان 61.3 درصد است./ ایسنا

بدون تیتر
 سفیر ایران در روسیه گفت: ایران خرید غلات روسیه را افزایش می‌دهد تا به واردکننده شماره یک این محصول روسیه تبدیل شود.

 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروز با کاهش 12 هزار و 165 واحد همراه شد.

 یک فعال حوزه کار، قراردادهای موقت را بزرگ‌ترین معضل جامعه کارگری دانست و با تاکید بر پیگیری مشکلات معیشتی کارگران و بازنشستگان، از وزیر کار خواست تا اجرای ۲۵ درصد باقیمانده متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را پیگیری کند.

 یک کارشناس مسکن گفت: رکود بازار مسکن باعث شده تا بسیاری از صاحبان خانه‌های لوکس و لاکچری در تهران و شمال کشور، واحدهای خود را بعضا تا ۵۰ درصد زیر قیمت نسبت به دو سال قبل به فروش برسانند.

 در حالی که رئیس‌کل بانک مرکزی از اجرای آزمایشی ریال دیجیتال این بانک تا پایان مهر سال جاری خبر داده بود اما مهرماه هم به پایان رسید و خبری از رمز ریال نشد.

 معاون وزیر کار از ثبت اطلاعات ۵۰۰ کارگاه در سامانه ملی پایش کار خبر داد و از همه واحدهای مشمول قانون کار و کارفرمایان خواست تا اطلاعات مربوط به کارگران و بنگاه خود را در این سامانه به ثبت برسانند.