معرفی مقصران مرگ 3بیمار کرونایی

معرفی مقصران مرگ 3بیمار کرونایی

پنج مسئول و سه شخصیت حقوقی در ارتباط با مرگ سه بیمار کرونایی در یکی از بیمارستان‌های تهران به اتهام تسبیب در قتل شبه‌عمد مقصر شناخته شدند. قطعی اکسیژن باعث مرگ این سه بیمار شده است.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، چهارم تیر سال 99 سه مرد به‌دلیل ابتلا به کرونا در یکی از بیمارستان‌های پایتخت بستری اما پس از مدتی به‌دلیل افت فشار و خلوص اکسیژن دستگاه اکسیژن‌ساز مرکزی بیمارستان فوت شدند.  در ادامه، خانواده آنها به شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران رفتند و از مسئولان بیمارستان شکایت کردند. مسئولان بیمارستان مدعی بودند دستگاه اکسیژن خرابی نداشته و مرگ سه بیمار به‌دلیل کرونا بوده است. برای مشخص‌شدن ابعاد این پرونده یک تیم کارشناسی متشکل از پزشک، مهندسان پزشکی و مهندسان لوازم و تجهیزات پزشکی موضوع را بررسی و میزان قصور را برای مسئولان بیمارستان مشخص کردند که با اعتراض طرفین پرونده همراه شد.
بعد از دو سال کش‌وقوس در این پرونده این بار بازپرس جدید شعبه یازدهم دادسرای جنایی تهران، قاضی محمدرضا رستمی دستور داد تا یک تیم پنج‌نفره کارشناسان موضوع را بررسی کنند که سرانجام آنها اعلام کردند پنج مسئول و سه شخصیت حقوقی در ماجرای مرگ آن سه بیمار
مقصر هستند. چند روز پیش آخرین جلسه رسیدگی به پرونده مرگ این سه بیمار کرونایی در شعبه یازدهم دادسرای جنایی تهران تشکیل شد. خانواده یکی از بیماران فوت‌شده در این جلسه گفت: پسر 38ساله به‌دلیل بیماری کرونا پنج روز در آن بیمارستان بستری بود.
تیم پزشکی به ما گفت او بهبود یافته و تا دو روز دیگر مرخص می‌شود اما روز پنجم خبر مرگ وی را به ما دادند. دستگاه اکسیژن بخش پسرم خراب بود و مسئولان بیمارستان به این موضوع هیچ توجهی نکردند.  درادامه، خانواده دو بیمار دیگر که 49ساله و 55ساله بودند نیز شکایت خود را مطرح کردند. این درحالی‌است که مقصران حادثه نیز گفته‌های قبلی خود را در این جلسه اعلام کردند.
 بازپرس شعبه یازدهم دادسرای جنایی تهران در پایان برای معاون وقت درمان دانشگاه علوم‌پزشکی شهیدبهشتی تهران، مسئول اداره تجهیزات پزشکی، رئیس و مسئول‌فنی بیمارستان، مسئول تاسیسات بیمارستان و مدیرعامل شرکت نصب و راه‌اندازی دستگاه اکسیژن‌ساز در بیمارستان را همراه دانشگاه علوم‌پزشکی شهیدبهشتی تهران، بیمارستانی که سه بیمار فوت شدند و شرکت نصب و راه‌اندازی دستگاه اکسیژن‌ساز را به اتهام تسبیب در قتل شبه‌عمدی مقصر شناخت. به‌زودی با صدور جلب به دادرسی پرونده متهمان از دادسرای جنایی به دادگاه کیفری ارسال خواهد شد تا  آنها در برابر اتهام خوددفاع کنند.

معصومه ملکی - گروه حوادث