نسخه Pdf

فقط فوتبال؛ به حواشی توجه نمی‌کنیم

مهدی طارمی در جمع بازیکنان تیم‌ملی

فقط فوتبال؛ به حواشی توجه نمی‌کنیم

در پایان بازی مسابقه ایران و انگلیس، وقتی هواداران سرخورده در حال ترک ورزشگاه بودند، اتفاق جالبی در زمین بازی رخ داد. ملی‌پوشان که در زمین بازی یک شکست خورده محض بودند به این نتیجه رسیدند که باید متحد شوند. کارلوس کی‌روش برای بازیکنان تیم‌ملی سخنرانی کرد و چنین گفت: «جام برای ما اینجا تمام نشده است. اگر بیشتر هم گل می‌خوردید مهم نبود. دو بازی دیگر در پیش داریم. باید در هر دو مسابقه برنده باشیم.»

صحبت‌های کارلوس کی‌روش که تمام شد نوبت به مهدی طارمی رسید؛ ستاره ایرانی پورتو. او که بزرگتر تیم به حساب می‌آید و معمولا به بازیکنان انگیزه می‌دهد، شرایط را مهیا دید تا برای دیگر بازیکنان سخنرانی کند. طارمی پا پیش گذاشت و در وسط حلقه قرار گرفت. مهدی چند ثانیه برای ملی‌پوشان حرف زد و در نهایت بازیکنان به رختکن رفتند. پس از بازی برای همه سوال بود که مهدی طارمی چه حرف‌هایی برای بازیکنان زد؟ 
به گزارش جام‌جم، شماره 9 تیم‌ملی که موفق شد هر دو گل ایران را به انگلستان بزند، در حلقه بازیکنان گفت: «ما اینجا هستیم که فوتبال بازی کنیم، نه چیز دیگری. به حواشی اصلا توجهی نداریم. فقط و فقط روی کار خودمان تمرکز می‌کنیم. اگر چیزی می‌گویند توجه نکنید. در زمین تمرکز داشته باشید و فوتبال بازی کنید. دو فینال مهم در پیش داریم. می‌توانیم هر دو بازی را ببریم. شکست مقابل انگلیس را همین جا فراموش کنید.»
این بخشی از حرف‌های مهدی طارمی بود برای روحیه دادن به بازیکنان تیم‌ملی و در کنایه به اتفاقاتی که روز دوشنبه در ورزشگاه خلیفه رخ داد. در طول بازی تعدادی از هواداران علیه بازیکنان تیم ملی از جمله مهدی ترابی شعارهای تندی دادند. آنها حتی علیرضا بیرانوند را بعد از مصدومیت «هو» کردند. طارمی و بازیکنان به شدت از این رفتارها شاکی بودند اما در میکس‌زون ترجیح دادند حرفی نزنند. در مقابل اتفاقی که افتاد این بود؛ کارلوس کی‌روش به ملی‌پوشان گفت به کنفرانس مطبوعاتی می‌رود و چیزی که نیاز باشد را می‌گوید. یعنی همان جملاتی را که همه شنیدند و خواندند. کی‌روش خطاب به هواداران گفت: «اگر نمی‌خواهید از ما حمایت کنید، بهتر است در خانه بمانید و به ورزشگاه نیایید.»  کی‌روش از موضوع دیگری هم دلخور بود. در اواخر مسابقه، تعدادی از هواداران علیه کارلوس شعار دادند. آنها حتی با دست حرکات زشتی به سرمربی تیم‌ملی نشان دادند. کارلوس هم در مقابل واکنش مثبتی نشان داد. کی‌روش که تا به حال چنین شعارهایی را در ورزشگاه نشنیده بود، اعتقاد داشت دسته‌ای که این شعارها را دادند و چنین کردند، برای فوتبال نیامده بودند.

سعید اکبری - گروه ورزش