نسخه Pdf

عزای‌عمومی در آرژانتین!

مسی و تیمش مقابل عربستان غافلگیر شدند

عزای‌عمومی در آرژانتین!

هواداران تیم ملی آرژانتین و به خصوص طرفداران لیونل مسی خوب می‌دانند که این آخرین باری است که پیراهن آلبی سلسته در جام‌جهانی را بر تن ستاره محبوب شان می‌بینند. به همین دلیل از مدت‌ها پیش این جمله بین آنها شنیده می‌شد که مسی می‌خواهد با قهرمانی در جام‌جهانی قطر خود را در ذهن مردمش جاودانه کند.

با این حس و حال، آنها برای شروع اولین بازی‌شان در جام 2022 لحظه‌شماری می‌کردند، اما پس از پایان بازی این تیم مقابل عربستان به هیچ وجه آنچه که در اسکوربورد نمایش داده می‌شد برای آنها قابل باور نبود. 
شاگردان اسکالونی علاوه بر گلی که توسط مسی از روی نقطه پنالتی به ثمر رساندند، سه بار دیگر دروازه شاگردان هروه رنار را باز کردند که تکنولوژی جدید کمک داور ویدئویی هر سه گل را مردود اعلام کرد تا از لحاظ گل‌های رد شده در یک بازی، تا اینجای جام رکورددار باشند. اما نیمه دوم به یکباره همه چیز عوض شد. در حالی که همه منتظر آتش بازی مسی و هم بازی‌هایش در این نیمه بودند، صالح الشهری در دقیقه 48 بازی را به تساوی کشاند. شوک بعدی دقیقه 53 به آرژانتین وارد شد که سالم الدوساری یکی از زیباترین گل‌های جام را تا اینجا به ثمر رساند. تلاش آرژانتینی‌ها برای به تساوی کشاندن بازی به جایی نرسید و اولین شگفتی این جام با باخت این تیم رقم خورد. البته در کنار این پیروزی، یک اتفاق تلخ هم برای عربستانی‌ها رقم خورد.
یاسر الشهرانی، دفاع چپ این تیم در دقایق پایانی بازی به شدت مصدوم و از زمین خارج شد. بعد از معاینات اولیه مشخص شد که الشهرانی از ناحیه فک و استخوان‌های سمت چپ صورت دچار شکستگی شد و ادامه جام‌جهانی را از دست داد. همچنین به دلیل شدت آسیب‌دیدگی و رسیدگی به مشکل خون‌ریزی داخل در صورت قرار است این بازیکن فورا به عربستان برگردد. 

واکنش رسانه‌ها
نوع واکنش رسانه‌های آرژانتین به این باخت به خوبی نشان می‌دهد که تا چه اندازه این نتیجه دور از انتظار بوده است. تیتر برخی از روزنامه‌ها و رسانه‌های ورزشی مطرح آرژانتین به این ترتیب است: 

 اوله: شوک جهانی! 
کلارین: ضربه سخت به آرژانتین، عربستان برق‌آسا پیروز شد و دنیا را شگفت‌زده کرد
ال دیا: آرژانتین بدترین چهره‌اش را نشان داد و به عربستان باخت!
 لاناسیون: واژگونی در قطر، آرژانتین به عربستان باخت و مسیرش در جام‌جهانی را دشوار کرد.

01
مسی با حضور در بازی روز گذشته مقابل عربستان، به اولین فوتبالیست آمریکای جنوبی تبدیل شد که در پنج جام‌جهانی به میدان رفته است. اولین جام جهانی مسی 2006 بود.

04
مسی با گلی که به عربستان زد به اولین بازیکن آرژانتین تبدیل شد که در چهار جام جهانی مختلف موفق به گلزنی شده است. قبل از او گابریل باتیستوتا و دیگو مارادونا توانسته بودند در سه جام جهانی گلزنی کنند.

05
بازی دیروز پنجمین تقابل آرژانتین مقابل تیم‌های آسیایی بود. نکته جالب اینجاست که آلبی سلسته در تمام چهار بازی قبلی مقابل حریفان آسیایی پیروز شده بود و این اولین شکست آنها به حساب می‌آید.

36
با ثبت نتیجه دیروز، روند 36 بازی بدون شکست تیم اسکالونی هم از بین رفت. آخرین باخت آنها در سال 2019 ثبت شد. آرژانتینی‌ها می‌خواستند به روند 37 بازی بدون شکست ایتالیایی‌ها برسند. 

​​​​​​​حسین خلیلی - گروه ورزش