روزشمار

روزشمار

28 نوامبر 2005
توپ طلا برای شاعر فوتبال

17 سال پیش در چنین روزی، شاعر دنیای فوتبال مهم‌ترین جایزه دوران فوتبالی‌اش را دریافت کرد. رونالدینیو، هافبک برزیلی بارسلونا از طرف نشریه معتبر فرانس فوتبال به عنوان مرد سال فوتبال جهان انتخاب شد و توپ طلا را به دست آورد. او در حالی با 225 امتیاز به این جایزه مهم رسید که رتبه‌های دوم و سوم این رقابت در سال 2005 به ترتیب با 148 و 142 امتیاز به فرانک لمپارد و استیون جرارد رسید. رونالدینیو بعد از ریوالدو و رونالدو، سومین برزیلی بود که توپ طلا را به دست آورد.

28 نوامبر 2010
تقابل 3 غول تنیس

طی دو دهه اخیر در دنیای تنیس، ماندگارترین لحظات این ورزش زمانی رقم خورد که سه غول بزرگ رشته تنیس یعنی راجرر فدرر، رافائل نادال و نواک جوکوویچ با هم بازی داشتند. یکی از همین تقابل‌ها، 12 سال پیش و در فینال تور جهانی سال 2010 اتفاق افتاد که فدرر سوئیسی در روزهای اوجش به مصاف نادال رفت و در لندن توانست با نتیجه 2 بر یک بر این حریف اسپانیایی غلبه کند. فدرر با پیروزی بر نادال در سال 2010، برای پنجمین بار قهرمان تور جهانی شد. 

28 نوامبر 2015
صاحب 5 کمربند طلایی

ورزشگاه اسپریت آره نا در شهر دوسلدورف، هفت سال پیش شاهد مهیج‌ترین مسابقه دنیای بوکس بود؛ جایی که ولادیمیر کلیچکوی اوکراینی مقابل تایسون‌فیوری قرار گرفت. کلیچکوی تا قبل از آن فینال، قهرمان 10 دوره متوالی مسابقات سنگین‌وزن بوکس لقب داشت اما آن شب مغلوب فیوری 27 ساله شد. بوکسور انگلیسی بعد از آن قهرمانی تبدیل شد به نخستین بوکسوری که صاحب کمربند طلایی پنج سازمان معتبر جهانی بوکس شده‌است.