نقش مؤثر قرارگاه خاتم‌الانبیا در جنگ اقتصادی

روسای قوه‌مقننه و مجریه تاکید کردند

نقش مؤثر قرارگاه خاتم‌الانبیا در جنگ اقتصادی

 چهاردهمین همایش سالانه مدیران و مسئولان قرارگاه خاتم‌الانبیا دیروز با حضور سیدابراهیم رئیسی‌، رئیس‌جمهور و محمدباقر قالیباف،رئیس مجلس شورای اسلامی در مرکز همایش‌های نورالرضا‌(ع) برگزار شد.

خدمات ماندگار قرارگاه خاتم‌الانبیا با نگاه «ما می‌توانیم»
سیدابراهیم رئیسی دیروز در این همایش که با شعار «قرارگاه متعهد، سازندگی دانش‌بنیان، ایران قوی» برگزار شد، از خدمات ۳۳ساله این قرارگاه در عرصه سازندگی قدردانی کرد.
رئیس‌جمهور گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا از دل کار مهندسی در دوران دفاع‌مقدس برخاست و با نگاه «ما می‌توانیم» و با اندیشه و انگیزه سازندگی منشأ خدمات ماندگار و بزرگی شد. رئیس دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: عزیزان ما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرارگاه سازندگی دانش و دانایی را ضمیمه توانایی کردند و در پیوند علم و فناوری با کار و تلاش منشأ تحولات بزرگی شدند.
رئیس‌جمهور با بیان این‌که هر جا سخن از کار بزرگ است، قرارگاه خاتم‌الانبیا با روحیه و انگیزه و نقشه‌راه وارد میدان شده است. انجام پروژه‌های بزرگ همچون آبرسانی به خوزستان و سنندج و ایجاد شبکه آبرسانی در همدان را محصول تلاش این قرارگاه دانست.
رئیسی گفت: افتخاری که قرارگاه سازندگی در آبرسانی، برق‌رسانی و گازرسانی به مردم انجام داد موجب شده تا مردم احساس کنند سپاه در دوران دفاع‌مقدس و بعد از آن و در مواجهه با حوادث همواره گمنام و بی‌نشان کنار آنها بوده و در سازندگی نیز میدان‌دار است.
 رئیس دولت سیزدهم یکی از مهم‌ترین ابعاد این جنگ ترکیبی را جنگ اقتصادی دانست و بیان کرد: امروز دشمن می‌خواهد مانع اقتدار ایران اسلامی شود اما مجاهدان ما در عرصه اقتصادی همان‌طور که در دوران دفاع‌مقدس تولید قدرت کردند در این عرصه نیز تولید قدرت می‌کنند. رئیس‌جمهور با بیان این‌که امروز در صنایع دفاعی با تولید پیچیده‌ترین تجهیزات حرف برتر را در منطقه و دنیا می‌زنیم در عین حال متذکر شد که افتخار ایران منحصر به ساخت موشک نیست و به تولید قدرت در همه زمینه‌ها توجه داریم.

 نقش قرارگاه خاتم‌الانبیا در حوزه خنثی‌سازی تحریم
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی هم در این همایش درباره تشکیل این قرارگاه و نقش آن در مجموعه سپاه گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیا در حقیقت، مولود بعد از دوران دفاع‌مقدس است و فرق آن با تشکیل سپاه در این است که این قرارگاه با یک تجربه به‌خصوص در عرصه مهندسی رزمی دوران دفاع‌مقدس در بخش‌های مختلف شکل گرفت.
قالیباف تصریح کرد: ما بدون شک از همان دهه 70 به‌طور جدی وارد یک جنگ اقتصادی شدیم و قرارگاه در این بخش ایفای نقش کرده است.
وی افزود: ما در جنگ اقتصادی، هم باید برای رفع تحریم تلاش کنیم و هم برای خنثی‌سازی تحریم، چراکه هردوی این کارها برای جنگ اقتصادی مؤثر است.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: طبیعتا توقع همه از قرارگاه خاتم‌الانبیا، در حوزه خنثی‌سازی تحریم است که می‌تواند اثرگذار باشد و در این شرایط، کار را پیش ببرد.
محمدباقر قالیباف در ادامه تصریح کرد:‌ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بعد از دوران دفاع‌مقدس به این ظرفیت رسید که روزبه‌روز در فعالیت‌ها و بخش‌های مختلف عمق پیدا کند و همیشه در جبهه انقلاب راسخ،‌ محکم و اثرگذار در حوزه‌های مختلف پیش رفت و توانست مؤثر و موفق باشد. وی افزود:‌ سپاه درکی درست،‌ دقیق و عمیق از مقتضیات فراروی انقلاب و ایران و اقصی نقاط کشور پیداکرده و همیشه نیز در این عرصه‌ها حضور پیدا کرده است؛ حضوری که به‌وقت، موفق، فداکارانه و مؤثر بوده است. از این‌ نظر که نهاد موثری است طبیعتا دوستان و دشمنانی نیز دارد.