رابطه معکوس اعتماد به نفس با عمل‌های زیبایی!

رابطه معکوس اعتماد به نفس با عمل‌های زیبایی!

انجام عمل‌های زیبایی با درآمد افراد، سن، میزان اعتماد به نفس و استقلال زنان رابطه مستقیم دارد. در واقع زنی که استقلال و قدرت مالی بیشتری داشته‌باشد، گرایش بیشتری به عمل‌های زیبایی نشان می‌دهد؛ زیرا تمایل به زیباتر شدن در نهاد زن‌ها وجود دارد.

اما اصولا بین گرایش به عمل‌های زیبایی و اعتماد به نفس افراد، رابطه عکس وجود دارد؛ به این معنا که هرقدر اعتماد به نفس افراد بالاتر باشد و تصور بهتری از خود، فعالیت و میزان موفق بودن خود در زندگی داشته‌باشند، کمتر به ظاهر توجه می‌کنند.
 در واقع باید گفت که اعتماد به نفس پایین یکی از مهم‌ترین عوامل مشترک در افرادی است که اقدام به عمل‌های زیبایی می‌کنند. بارها مشاهده شده زنانی که اعتماد به نفس کمی دارند و فرصت‌های اجتماعی شغلی چندانی نداشته‌اند برای این که موقعیت‌های اجتماعی و شغلی بهتری کسب کنند، این عمل‌های زیبایی را انجام داده‌اند.البته باید به این موضوع هم اشاره کرد که متاسفانه بسیاری از مراکز خصوصی نیز برای استخدام نیروی کار، داشتن ظاهر مناسب را یکی از فاکتورهای خود عنوان می‌کنند و این موضوع سبب می‌شود تعداد زیادی از افرادی که هم تخصص داشته و هم سابقه انجام آن کار را دارند، از دستیابی به این شغل‌ها باز بمانند. به همین دلیل این افراد نیز چاره ای جز انجام عمل‌های زیبایی برایشان باقی نمی‌ماند. 
اما ماجرا اینجاست که برخی‌ها به انجام این عمل‌ها اعتیاد پیدا کرده اند. عمل‌های مختلف را امتحان می‌کنند در حالی که برخی از آنها هیچ تاثیری در زیبایی آنها ندارد. وقتی از خودشان هم بپرسید، شاید علت را هم ندانند! مثلا می‌گوید چون مد است و همسالانش نیز این کار را انجام می‌دهند، او هم انجام داده است.
در هر صورت اگر فردی قصد دارد عمل زیبایی انجام دهد، بهتر است قبل از این‌که زیر تیغ جراحی برود، حتما به یک روان‌شناس یا مشاور مراجعه کند تا با مشورت با او به این نکته برسد آیا این عمل برای او ضروری است یانه؛ چراکه خیلی از مواقع فرد دچار یک‌سری اختلالات شخصیتی است.