تقلای صهیونیست‌ها برای مقابله با حملات سایبری

تقلای صهیونیست‌ها برای مقابله با حملات سایبری

اگرچه مقامات رژیم‌صهیونیستی همیشه تلاش می‌کنند حملات سایبری به تاسیسات نظامی و اقتصادی این رژیم را پنهان کنند اما موج این حملات در ماه‌های اخیر آن‌قدر گسترده بوده که دیگر قادر به سرپوش گذاشتن بر ضعف‌های خود در این زمینه نیستند.

این حملات آن‌قدر گسترده بود که چند ماه قبل، نخست‌وزیر وقت رژیم‌صهیونیستی ضمن تأیید حملات سایبری به زیرساخت‌های این رژیم، از دولت سلب‌مسئولیت کرد و گفت که شرکت‌ها مسئولیت‌هایی دارند و اگر اطلاعات اعضا به بیرون درز کرد، این خود شرکت‌ها هستند که باید راه‌حلی بیابند.اما اکنون پس از چند ماه به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها به دنبال این هستند تا پای کشورهای سازشکار عربی را به این ماجرا باز کنند. در همین زمینه منابع رسانه‌ای از نشست مشترک رژیم‌صهیونیستی با سه کشور عربی امارات، بحرین و مراکش در این زمینه خبر دادند. به گزارش روسیا الیوم، رسانه‌های رژیم‌صهیونیستی گزارش دادند که اسرائیل، امارات، بحرین و مراکش جلساتی را برای بحث در مورد ایجاد یک پلتفرم مشترک جهت دفاع سایبری، با ادعای مقابله با «تهدیدهای فزاینده هکرهای ایرانی» برگزار کردند.براساس این گزارش، گابی پورتنوی، رئیس اداره ملی سایبری رژیم‌صهیونیستی(INCD)  در گفت‌وگو با شبکه کان تلویزیون این رژیم با اشاره به نشست مشترک تل‌آویو با سه کشور عربی، آن را «تاریخی» توصیف کرد و افزود این نشست با صدور «اعلامیه‌ای از طرف همه طرف‌ها در مورد همکاری اینترنتی علیه دشمنان مشترک» همراه بود.
به گفته پورتنوی، در نشست مذکور رایزنی‌هایی برای ایجاد پلتفرمی با عنوان «گنبد آهنین سایبری» انجام شد.این خبر درحالی‌است که رژیم‌صهیونیستی و آمریکا اوایل ماه دسامبر گذشته یک رزمایش سایبری مشترک برگزار کرده و از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین تمرین برای مقابله با ادعای «تهدید ایران» یاد کردند. این رزمایش برای اولین‌بار در مرکز جورجیا سایبر واقع در ایالت جورجیای آمریکا انجام شد و هفتمین رزمایش الکترونیکی مشترک بین این دو متحد بود.گابی پورتنوی پیشتر نیز گفته بود که ایران به همراه حزب‌ا... لبنان و حماس به رقیب اصلی تل‌آویو در عرصه سایبری تبدیل شده است.

سعید سبحانی - گروه بین‌الملل