کوتاه‌ از‌حوادث

کوتاه‌ از‌حوادث

محکومیت به تهیه غذای پیروز
براساس حکم‌ جایگزین حبس یک قاضی در اشنویه، متهمان محکوم شدند برای پیروز، توله یوزپلنگ ایرانی سه ماه غذا تامین کنند.
اکبر تایوخ‌، مدیر روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌غربی به خبرگزاری صدا و سیما گفت: در پی شکایت اداره منایع طبیعی اشنویه علیه سه نفر از دامداران منطقه در خصوص چرای غیرمجاز و سپس اثبات اتهام انتسابی به آنها‌، رسیدگی به این پرونده در دستور کار دستگاه قضایی شهرستان قرار گرفت .رئیس شعبه ۱۰۱ کیفری ۲ اشنویه در راستای حمایت از حیات‌وحش و محیط‌زیست طی حکمی متهمان را به سه ماه تهیه غذا برای پیروز، توله یوزپلنگ ایرانی و به ارزش ۲۲۰ میلیون ریال محکوم کرد. 

مرگ کارگر در ریزش تونل 
ریزش تونل در کارگاه یکی از معادن زغال سنگ طبس باعث مرگ یک کارگر جوان شد‌.
به گزارش ایلنا‌، ساعت 9 و 45 دقیقه صبح دیروز در کارگاه یکی از معادن زغال‌سنگ طبس در استان خراسان جنوبی‌، ریزش تونل رخ داد که باعث مرگ یک کارگر حدودا 35 ساله اهل مینودشت به نام جواد کوهی شد‌. بقیه کارگران نجات یافتند. 

بازداشت کلاهبرداران 11 میلیاردی
سه نفر از عاملان کلاهبرداری از یک شرکت صنعتی به ‏ارزش ۱۱میلیارد‌ تومان ‌بازداشت شدند.
 به گزارش سایت پلیس‌، در پی ارجاع یک ‏فقره پرونده کلاهبرداری از یک شرکت صنعتی در منطقه کمالشهر کرج، تحقیقات ماموران در دستور کار اداره مبارزه با ‏جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی البرز قرار گرفت. در تحقیقات معلوم شد سه نفر از کارکنان این شرکت با سوء‌استفاده از موقعیت شغلی خود، کالا‌هایی به ارزش ۱۱ میلیارد تومان را از انبار خارج کرده و متواری شده‌اند. متهمان در کمتر از 72 ساعت شناسایی و بازداشت شدند. در بازرسی از مخفیگاه آنها تعدادی از ‏اموال مربوط به مالباخته کشف شد که با دستور مقام قضایی تحویل نماینده شرکت شد. ‏

3 کشته در تصادف زنجیره‌ ای 
تصادف دستگاه سواری با یکدیگر در محور روستایی شهرستان فسا، به مرگ سه نفر منجر شد.
رئیس پلیس راه شمال استان فارس به سایت پلیس گفت‌: تصادفی در محور روستایی شهرستان فسا، رخ داد و ماموران برای بررسی ماجرا به آنجا اعزام شدند. آنها مشاهده کردند که خودروی پژو پارس با چهار سرنشین و دو دستگاه پژو ۴۰۵ با سه سرنشین با هم تصادف کرده‌‌اند. در این حادثه سه نفر از سرنشینان فوت و چهار نفر دیگر مصدوم و در بیمارستان بستری شدند. کارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را بی‌احتیاطی راننده سواری پژو پارس به دلیل انحراف به چپ اعلام کردند.

قتل مرد جوان از سوی خفت‌گیران
مرد جوان توسط دو خفت‌گیر در محله خانی‌آباد، هدف ضربات چاقو قرار گرفت و به قتل رسید.
به گزارش تسنیم ، صبح شنبه سوم دی  امسال‌، ماموران انتظامات بیمارستانی در جنوب تهران در تماس تلفنی با پلیس مرگ مشکوک مرد جوانی را روی تخت اورژانس اعلام کردند. ماموران کلانتری خانی‌آباد در بررسی جسد مرد جوان متوجه شدند او بر اثر سه ضربه چاقو به قتل رسیده است‌. در تحقیقات مشخص شد او در محله خانی‌آباد از سوی دو مرد موتورسوار هدف زورگیری سرقت تلفن همراه و پول قرار گرفته و وقتی در برابرشان مقاومت کرده، سارقان پس از سرقت پول و تلفن همراه، او را زخمی کرده و متواری شده‌اند. 

2 کشته در تصادف آمبولانس و پژو
در تصادف پژو ۴۰۵ با آمبولانس در مسیر زنجان به بیجار4 نفر کشته و زخمی شدند.
سید‌قاسم موسوی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان به ایرنا گفت‌: در کیلومتر ۷۵ جاده زنجان - بیجار یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ با یک دستگاه آمبولانس به صورت رخ به رخ تصادف کردند. در اثر این حادثه راننده آمبولانس و پژو ۴۰۵ در دم فوت کردند و دو مصدوم دیگر در بیمارستان بستری شدند. این آمبولانس متعلق به بیمارستان شهرستان تکاب و حامل یک مادر باردار برای امداد‌رسانی بود که این حادثه رخ داد. 

نجات 6 سرنشین پراید در سقوط به دره 
خودرو پراید با شش سرنشین به دره ۳۰ متری سقوط کرد اما به طور معجزه‌آسایی هر شش نفر زنده ماندند. 
به گزارش مهر‌، ‌شامگاه جمعه‌ فردی در ‌تماس با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان بوشهر اعلام کرد که یک دستگاه خودروی پراید در جاده برازجان - شیراز به دره سقوط کرده است. همزمان نیروهای امدادی در محل حاضر و متوجه شدند شش سرنشین خودرو شامل سه زن و سه نوزاد سه قلوی دو ماهه دچار مصدومیت و به بیمارستان شهید صادق گنجی منتقل شده‌اند و از این حادثه جان سالم به در برده‌اند.