ملت قدرشناس

ملت قدرشناس

«بدون این‌که دستوری از جایی صادر بشود، مردم همین‌طور خودجوش دارند یاد این شهید را زنده نگه می‌دارند» این جمله رهبر انقلاب در جمع خانواده حاج‌قاسم سلیمانی یکی از محورهای مهم سخنان ایشان بود؛ چون دقیقا از چند روز مانده به سالگرد سردار تا همین دیروز که عاشورای 13دی برای ما ایرانی‌ها، داغی سرد‌نشدنی بود؛ مردم مزار حاج قاسم را مانند نگین دوره کردند و از کرمان تا قلب ایران در تهران، برای حاج‌قاسم این جانفدای ایران، سنگ تمام گذاشتند.

حضرت ‌آقا هم با تعبیر لطیفی به‌دلیل این ارادت و قدرشناسی خودجوش مردمی اشاره کرده و گفته بودند: «تجلیل عمومی از سردار سلیمانی و حضور خودجوش مردم در مراسم مختلف بزرگداشت یاد او، نتیجه اخلاص سردار سلیمانی است؛ من نگاه می‌کردم به سطح جامعه و خبرهایی که می‌آمد، می‌دیدم بدون این‌که تبلیغی بشود، بدون این‌که دستوری از جایی صادر بشود، مردم همین طور خودجوش دارند یاد این شهید را زنده نگه می‌دارند، اخلاص خیلی مهم است که من گمان می‌کنم همین اخلاص است که موجب شده خدای متعال این جور پاسخ بدهد، اینها پاسخ‌های دنیایی است.» 
طریق اربعین این‌بار در دیار کریمان متجلی شد و تو گویی همه ایران در کرمان و در مسیر مزار فرمانده تکرار‌نشدنی هستند. گلزار شهدای کرمان از شامگاه دوشنبه و در لحظه شهادت سردار دل‌ها شاهد شکوه دلدادگی زائران و عاشقانی بود که برای تجدید عهد و پیمان با شهید سلیمانی از دور و نزدیک خود را به وعده‌گاه عاشقی در 1:20 سیزدهم دی‌ماه کرمان رسانده بودند. تهرانی‌ها هم از ساعتی پیش‌از آغاز رسمی مراسم در شبستان مصلی جمع بودند و تصاویر شهید حاج‌قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی‌المهندس و دیگر شهدای حادثه تروریستی فرودگاه بغداد را در دست داشتند.  مداح مراسم هم کربلایی حسین طاهری، مداح اهل‌بیت با رجزهای حماسی به ذکر فضائل و ویژگی‌های حاج‌قاسم‌سلیمانی پرداخت و حاضران ایستاده و با در دست داشتن پرچم‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران، آن را زمزمه کردند. مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی دیروز با حضور گسترده مردم در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد و در این مراسم مهمانانی از 100کشور جهان و خانواده شهید سلیمانی و شخصیت‌هایی از کشورهای محور مقاومت حضور داشتند.  همچنین سردار سلامی فرمانده سپاه، سردارقاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، مهدی چمران رئیس شورای شهر، حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات، محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری هم به این مراسم آمده بودند.
   
 عاملان ترور، خواب راحتی نخواهند داشت
همچنین ابو فدک المحمداوی در ابتدای این مراسم گفت: حاج‌قاسم سلیمانی در همه مراحل و اتفاقات عراق نقش اساسی داشت. درست است که مهم‌ترین محور و دغدغه این شهید بزرگوار فلسطین بود اما ایشان هیچ‌گاه از مساله مقاومت در لبنان غافل نشد و غم عراق را نیز داشت. جانشین حشدالشعبی با تاکید بر این‌که انتقام شهید سلیمانی و ابو‌مهدی بر گردن ما خواهد بود، تصریح کرد: رئیس‌جمهور جنایتکار آمریکا، صهیونیست‌ها و کسانی که آنها را کمک می‌کردند هیچ‌وقت نخواهند توانست به‌راحتی بخوابند. وی با اشاره به تلاش‌های حاج‌قاسم سلیمانی برای آزاد شدن عراق از تروریست‌های تکفیری، افزود: شهید سلیمانی همواره تلاش می‌کرد عراق کشوری آزاد باشد و مستقل اداره شود.
جانشین حشد‌الشعبی تصریح کرد: حاج‌قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس رهبری مقاومت عراق را بر عهده داشت، همچنین بعد از آن‌که سوریه مورد هجمه قرار گرفت به آنجا رفت و مجاهدت‌های زیادی را انجام داد.وی گفت: مبارزات شهید سلیمانی در کشورهای حوزه مقاومت قهرمانانه بود و ایشان به دلیل این مبارزات بارها مورد تهدید قرارگرفته بود.
     
مسئولان راه سردار سلیمانی را در پیش بگیرند
در ادامه این مراسم زینب سلیمانی فرزند شهید سلیمانی ضمن قدردانی از مردم برای برگزاری برنامه‌های بزرگداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: آنچه امروز اهمیت دارد این است که امروز تمام مسئولان راه سردار سلیمانی را در پیش‌گرفته و مشکلات مردم را با فداکاری حل کنند. دختر شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: حقا که چنین ملتی شایسته فداکاری و جان فدایی است. آنچه امروز اهمیت دارد این است که تمام مسئولان راه و مرام شهید سلیمانی را در پیش‌گرفته و گره‌های کوچک و بزرگ زندگی مردم را با فداکاری باز کنند و آینده بهتری را برای فردای این مردم رقم بزنند.

رئیس‌جمهور در اجتماع مردمی مصلی تهران:
انتقام خون شهید سلیمانی حتمی است

سید‌ابراهیم رئیسی درباره انتقام از خون شهید سلیمانی تاکید کرد: از خون شهید سلیمانی نخواهیم گذشت و خون او را از یاد نبرده و نخواهیم برد و سلطه‌گران بدانند انتقام شهید سلیمانی حتمی است و خواب راحت برای قاتلان و مسببان ترور او نخواهیم گذاشت.
رئیس‌جمهور در این مراسم با تاکید بر این‌که جمهوری اسلامی چرخه رویش انسان‌های خودساخته در مسیر خداست و این چرخه توقف ندارد، گفت: جوانان ما در این چرخه پویا و زنده متحول شده و رویش پیداکرده‌اند و شهید سلیمانی در این بستر که آن را حرم می‌خواند، رشد و رویش یافت. رئیس دولت سیزدهم با بیان این‌که بدون تردید پاسداشت قهرمان ملی و قهرمان امت اسلامی پاسداشت همه ارزش‌های الهی است، خاطرنشان کرد: گرامیداشت شهید سلیمانی چهره جهانی مبارزه با استکبار و تروریسم و تجلیل از همه خوبی‌ها و اعلام نفرت و بیزاری از ظلم و استکبار و نظام سلطه است. 
وی افزود: همچنان که دیروز سردار سلیمانی در برابر ظلم و زیاده‌خواهی‌ها و سلطه‌گری و استکبار شما ایستاد و مقاومت را در منطقه آفرید، امروز هم جوانان دلداده ما در سایه روح بلند شهید سلیمانی تا آخر در برابر شما خواهند ایستاد. 
رئیس‌جمهور با بیان این‌که وجود انسان‌های تحول‌خواه و عدالت‌خواه مایه بقا و میدان‌داری این میدان است، افزود: ما از سویی بسیار مصیبت‌زده هستیم زیرا یک سردار سرافراز را از دست دادیم اما از طرفی بسیار مفتخر و سربلندیم که شهید سلیمانی شخصیتی بود که نه تنها  به ملت ایران بلکه به ملت‌های مسلمان در جهان فکر می‌کرد.
رئیس‌جمهور در ادامه به تحول و نگاه تحول‌گرایانه اشاره کرد و گفت: نخستین گام درباره شهید سلیمانی تحول فردی و شخصی بود او خودسازی کرد تا بتواند جامعه‌سازی کند؛ بدون خودسازی امکان جامعه‌سازی وجود ندارد و شهید سلیمانی خودسازی کرد تا بتواند جامعه‌سازی کند. رئیسی خاطرنشان کرد: مکتب شهید سلیمانی در راستای مکتب امام راحل و رهبری است و این دو مکتب در امتداد مکتب عاشورای حسینی است و تاکید به شناخت مکتب شهید سلیمانی چون جلوه ها و شاخص‌هایی دارد برای یک انسان سالک و دلداده به خدا  شناخت این مسیر مهم است.وی با بیان این‌که شهید سلیمانی هم عنصری هویت‌ساز و هم احیاگر هویت اسلامی در منطقه‌ بود، گفت: شهید سلیمانی هیمنه آمریکا را در دنیا به شکست کشانید. نظام سلطه به‌دنبال هویت زدایی از ملت‌ها‌ست و می خواهد جوانان را از هویت تهی‌ کرده و هویت خود را غالب کند.