منبع تامین ارز 28هزار و 500تومانی ارزهای صادراتی غیرنفتی است

سخنگوی دولت در نشست خبری:

منبع تامین ارز 28هزار و 500تومانی ارزهای صادراتی غیرنفتی است

علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت صبح دیروز در نشست خبری با اشاره به بخشی از دستاوردهای دولت در فصل پاییز گفت: در این فصل، عرضه ارز در سامانه نیما به بیش از ۳۵میلیارد دلار رسیده است درحالی‌که در بازه زمانی گذشته این میزان ۲۲میلیارد دلار بوده است و ۶۰درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بهادری‌جهرمی خاطرنشان کرد: بدون استثنا هر روز عرضه بیش از تقاضا بوده است و نشان می‌دهد تراز تجاری ما قابل‌قبول است. الحمدلله در ماه گذشته شاهد افزایش مداوم و مستمر صادرات نفت خام و میعانات گازی نسبت به گذشته بودیم و رکورد صادرات نفت در ماه گذشته شکسته شد و دولت با مانع ارزی مواجه نیست.
سخنگوی دولت در رابطه با خبر رئیس جدید بانک مرکزی از تثبیت نرخ ارز خاطرنشان کرد: برنامه دولت ایجاد ثبات نسبی در همه بازارها از‌جمله ثبات بازار ارز است. رئیس بانک مرکزی به برخی از ابعاد اقدامات اقتصادی برای ثبات بازار اشاره کردند و الحمدلله دولت با مانعی از نظر ارزی در این زمینه مواجه نیست. 
وی اضافه کرد: تورم قریب به ۶۰ درصدی و کاهش آن به ۴۰درصد به‌رغم تحریم جهانی و بحران اوکراین و‌... آثار تورمی آنها یعنی دولت یا تمام توان در حال حل مسائل و مشکلات معیشتی مردم است و ما شاهد کاهش ضریب جینی در کشور بودیم و اینها به معنای توجه به معیشت مردم و کاهش فاصله طبقاتی است. افزایش ۵۷ درصد حداقل حقوق‌بگیران به وضعیت معیشتی کمک می‌کند. 
بهادری‌جهرمی در رابطه با آخرین تصمیم دولت برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیک و ۱۱ قلم کالای مورد نظر عنوان کرد: مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۱ تکلیفی را به دولت واگذار کرد که دولت مکلف است تمام درآمدهای ارزی خود را به شکل ETS محاسبه کند. همزمان نیز تکلیفی در قانون از سوی مجلس مقرر شد که آماده‌سازی کالابرگ الکترونیکی  و طبیعتا نیازمند طراحی مقدمات اجرا بود.

صدور حکم عامل بلژیکی سرویس جاسوسی آمریکا 
یک منبع آگاه گفت: حکم محکومیت یک تبعه بلژیکی با اتهاماتی از قبیل جاسوسی برای دولت متخاصم آمریکا و پولشویی توسط قوه قضاییه صادر شد. 
وی گفت: این تبعه بلژیکی که در پوشش اقدامات بشردوستانه و با هدف جاسوسی برای دولت متخاصم آمریکا و توزیع پول در گروه‌های فعال در حوزه‌های ضدامنیتی وارد کشور شده‌‌ و با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) بازداشت شده بود. بعد از تکمیل تحقیقات و برگزاری جلسات دادگاه، اقدامات این تبعه بلژیکی حداقل در چهار مورد اتهامی و اقدام مجرمانه برای دادگاه اثبات و رای وی صادر شد.

مجازات عاملان جنایت فرودگاه بغداد حتمی است
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی در اینستاگرام نوشت: سه سال پیش در چنین روزی، رئیس‌جمهور درمانده آمریکا و تیمش، تصمیم گرفتند عملی شنیع و مغایر با قوانین بین‌المللی که خود از بزرگ‌ترین مدعیان دروغین پایبندی به آنها هستند، انجام دهند. وی افزود: فرودگاه بغداد را به معراج بزرگمردی تبدیل کردند که نتیجه‌ای نداشت جز رهایی آن مرد و همراهانش از کالبد محدود دنیایی و بیشتر شدن قدرت‌شان. وزیر خارجه خاطرنشان کرد: رژیم اشغالگر قدس در حال دست و پا زدن برای بقاست. وی همچنین عنوان کرد: وزارت خارجه و قوه قضاییه با جدیت به پیگیری‌ها برای به‌دست عدالت سپردن قطعی آمران و عاملان جنایت تروریستی فرودگاه بغداد ادامه می‌دهند. امیرعبداللهیان افزود: از برادر شهیدم که مقام معظم رهبری در مورد ایشان فرمودند عقل آدمی به مقام اخرویش قد نمی‌دهد، می‌خواهم ما را دعا کنند در مسیر یاری انقلاب اسلامی ثابت‌قدم و قوی‌تر از گذشته باشیم .