توصیه‌های آیت‌ا... سیستانی به شیعیان افغانستان

توصیه‌های آیت‌ا... سیستانی به شیعیان افغانستان

هیات عالی‌رتبه شورای علمای شیعه افغانستان در ادامه دیدار با مراجع تقلید شیعیان، با آیت‌ا... سیستانی در عراق دیدار کرد.

آیت‌ا... سیستانی در این ملاقات توصیه کرد که شرایط ایجاب می‌کند شیعیان راه محبت، مودت و مراوده را در پیش بگیرند و با حکومت کنونی افغانستان مشی مسالمت‌آمیز را اتخاذ کنند تا از این طریق بتوانند حقوق مردم را پیگیری کنند.ایشان بیان کرد راه درست و عاقلانه همین است که شورای علما در پیش گرفته‌است.وی‏ در مورد مساعدت‌های مالی به فقرا وعده دادند همچنان این کمک‌ها ادامه داشته‌باشد و به وکلای خود سفارش کردند به نیازمندان شیعه وسنی کمک کنند.
آیت‌ا... سیستانی در بخشی از سخنان خود، بر تحکیم اخوت اسلامی بین برادران شیعه و سنی و ایجاد الفت و محبت بین پیروان مذاهب اسلامی در افغانستان تاکید خاص داشتند.

لیبرمن: کابینه نتانیاهو پایان صهیونیسم است
وزیر دارایی سابق رژیم‌صهیونیستی کابینه تازه تاسیس بنیامین نتانیاهو را پایان صهیونیسم خواند.به نوشته روزنامه جروزالم پست، آویگدور لیبرمن، وزیر دارایی سابق و رئیس حزب اسرائیل بیتنو، در نشست فراکسیون کنست، در سخنرانی تند خود علیه دولت نتانیاهو گفت: «تاسیس دولت ششم نتانیاهو پایان دولت اسرائیل نیست، پایان صهیونیسم است.»
​​​​​​​ژنرال صهیونیست ایال بن رووِن، معاون سابق فرمانده منطقه شمالی ارتش رژیم‌صهیونیستی نیز در واکنش به آغاز کار کابینه جدید این رژیم گفت که نتانیاهو امنیت اسرائیل را با تصمیمات غیرمسئولانه‌‌اش، تهدید می‌کند.وی در یک مصاحبه رادیویی گفت: «نخست‌وزیر خوب می‌داند برای به خطر انداختن امنیت اسرائیل تصمیماتش چقدر غیرمسئولانه است.»ایال بن روون در ادامه از برخورد حتمی میان سربازان ارتش اسرائیل و افرادی که تحت فرمان اسموتریچ(وزیر دارایی رژیم‌صهیونیستی)هستند، ابراز ترس و نگرانی کرد.