کوتاه‌ از‌حوادث

کوتاه‌ از‌حوادث

انفجار مرگبار کوره ذوب‌آهن
انفجار کوره ذوب آهن در گرمسار منجر به مصدومیت پنج نفر و مرگ یک نفر شد.
مرتضی مرادی‌پور، معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمرکشور به ایسنا گفت: ساعت 12و 15دقیقه سه‌شنبه وقوع انفجار کوره ذوب آهن در یک شهرک صنعتی در گرمسار به هلال احمر گزارش شد و نیروهای امدادی به محل اعزام شدند. بررسی‌های اولیه نیروهای امدادی نشان داد حادثه در شرکت انرژی شهرک صنعتی ایوانکی گرمسار رخ داده است. با تلاش نیروهای امدادی پنج نفر از مرگ نجات یافته و به بیمارستان منتقل شدند. یک نفرهم در این حادثه فوت کرد. 

کشف مار و عقرب در تولیدی 
یک محموله جانوران گزنده و خطرناک قاچاق در شهرستان نظرآباد که در واحد تولیدی نگهداری می‌شد، کشف شد.
به گزارش جام‌جم، مجید درگی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: با رصد اطلاعاتی یگان حفاظت استان و شهرستان نظرآباد صبح سه‌شنبه با حکم مقام قضایی و همراهی نیروی انتظامی در بازرسی از یک واحد تولیدی در این شهرستان بیش از ۵۰حلقه مار و ۲۰قطعه عقرب کشف شد. این جانوران به‌صورت غیرقانونی از نقاط مختلف کشور زنده‌گیری و به نظرآباد منتقل شده بودند. 

بازداشت 2 زورگیر خیابانی 
دو متهم که اقدام به زورگیری از یک زن جوان کرده بودند، بازداشت شدند.
سرهنگ دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی شهرستان ری به ایرنا گفت: در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر سرقت موبایل از یک زن جوان در محدوده شهرری،تحقیقات‌ماموران کلانتری‌۱۳۱ برای دستگیری سارقان آغاز شد. سرانجام مخفیگاه هر دو سارق در یکی از محله‌های جنوبی تهران شناسایی و آنها بازداشت شدند. در جریان تحقیقات تاکنون دو زن، سارقان را شناسایی کردند و از متهمان شکایت دارند. 

پایان فرار قاتل خطرناک
مردی که از سال گذشته به اتهام قتل‌عام اعضای یک خانواده در اهواز تحت تعقیب پلیس بود‌، بازداشت شد.
سرهنگ سیروس دریکوند، رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان در این باره گفت: وقوع یک فقره تیراندازی منجر به قتل چهار عضو یک خانواده در شهریور سال گذشته در یکی از مناطق اهواز، به پلیس گزارش شد‌. ‌همان موقع در جریان تحقیقات‌ دو نفر که در این قتل با قاتل فراری همدست بودند به اتهام عنوان معاونت در قتل بازداشت شدند. پس از گذشت نزدیک به 16 ماه از این قتل‌ها رد قاتل متواری ‌در مخفیگاهش در شهرستان شوش به دست آمد‌.  ماموران با هماهنگی قضایی دیروز به مخفیگاه قاتل اعزام شدند و او را در آنجا بازداشت کردند. یک قبضه سلاح کلاشنیکف به کار گرفته شده در صحنه قتل از مخفیگاه ‌متهم به همراه ۲۸ تیر جنگی کشف شد. متهم پرونده ‌صراحتا به قتل چهار نفر و مجروحیت دو نفر دیگر اعتراف و انگیزه خود را اختلاف قبلی‌ با آنها عنوان کرد‌.‌