دستور رئیس‌جمهور به وزیر نفت برای ساماندهی مصرف انرژی

دستور رئیس‌جمهور به وزیر نفت برای ساماندهی مصرف انرژی

سید‌ابراهیم رئیسی صبح دیروز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت از حضور معنادار مردم در آیین‌های تجلیل و گرامیداشت یاد شهدای مقاومت و به‌ویژه سردار سلیمانی قدردانی کرد و گفت: این حضور آگاهانه مردم به‌رغم مشکلات موجود، دارای پیام‌های خاصی است که البته این پیام برای مسئولان تلاش مضاعف برای انجام وظیفه و کاهش مشکلات و دغدغه‌های مردم است.

رئیس‌جمهور در ادامه جلسه امروز با موظف کردن وزیر نفت برای ساماندهی مصرف انرژی در بخش‌های مختلف و همچنین جلوگیری از قاچاق سوخت بر مدیریت مصرف انرژی در کشور تاکید کرد. همچنین وزیر کشور به‌عنوان مسئول اجرای قانون هوای پاک موظف شد با پیگیری دقیق عملکرد دستگاه‌های مسئول در این قانون، نسبت به اقدامات انجام شده اطلاع‌رسانی مقتضی را انجام دهد. 
رئیسی در ادامه با تاکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی متقن و مستند به‌منظور مقابله با اخبار و اطلاعات نادرست افزود: دستگاه‌های اجرایی اهداف تعیین شده حوزه مسئولیت خود در قوانین و اسناد بالادستی را مرتب مرور کنند تا مشغول شدن به امور روزانه آنها را از اهداف اصلی و بلند خود به‌ویژه در عرصه جذب سرمایه‌ها، ارتقای بهره‌وری و افزایش سرعت رشد کشور غافل نکند.

شهید سلیمانی معجزه انقلاب است
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در نخستین اجلاس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی که دیروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، بیان کرد: شهید سلیمانی برای امت اسلامی تولید قدرت و منزلت کرد و هر‌جا آمریکا خواست سیطره خودش را بر امت اسلامی بگستراند، شهید سلیمانی اجازه نداد. وی افزود: شهید سلیمانی امنیت را با کمک مردم و همه گروه‌ها برقرار کرد و به امت اسلامی هویت بخشید.
قالیباف گفت: ما ثمرات و معجزات بزرگ و زیادی از انقلاب اسلامی در طول بیش از چهار دهه از انقلاب دیده‌ایم ولی بنده معتقدم مهم‌ترین معجزه انقلاب اسلامی این بود که این تحول را و این زمینه تربیتی، اراده و باور را برای جوانان و امت اسلامی به‌وجود آورد.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: شهید سلیمانی تا قبل از پیروزی انقلاب و در آغاز انقلاب اسلامی جوانی در یک روستای دورافتاده در کرمان، به نام قنات‌ملک و از یک خانواده روستایی و عشایری ساده بود. او زمانی می‌گفت فلانی! ما تا هشت سالگی کفش به‌پا کردن را نمی‌دانستیم و پا‌برهنه راه می‌رفتیم اما انقلاب اسلامی با ایمان به خدا و ایمان به مردم، از جوان روستازاده‌ای که با لقمه حلال زندگی کرده بود، چنین شخصیتی را ساخت. این معجزه انقلاب اسلامی است. قالیباف گفت: از ویژگی‌های شهید سلیمانی جامعیت بود. از این جهت که او بسیار لطیف و در عین حال مقتدر است. او در عین اقتدار در میان فرزندان شهدا با‌ محبت حاضر می‌شد. او یک منتقم و درعین حال انسانی با‌گذشت و با‌محبت بود.
رئیس مجلس بیان کرد: از ۴۰سال قبل که توفیق رفاقت و همسنگری با شهید سلیمانی را داشتم روز به روز این جامعیت را در او تکمیل‌تر یافتم. اوج شخصیت شهید سلیمانی آن زمانی بود که به فرماندهی نیروی قدس انتخاب شد و این فرماندهی را قریب ۲۰سال برعهده گرفت. او بزرگ‌ترین افتخار مادی و معنوی خود را پیدا کرد و این به این دلیل بود که شخصیت سلیمانی سربازی شد که بی‌واسطه فرماندهی او را یک مجتهد عادل، آگاه، شجاع، مدیر، مدبر و عمیق در مسائل راهبردی و اجتماعی و با‌ایمان به مردم و قدرت اسلام یعنی فرماندهی محترم کل قوا، حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای برعهده داشت.
قالیباف تصریح کرد: در باور شهید سلیمانی دو اصل مهم بود؛ اول وحدت جهان اسلام و دوم تولید قدرت در جهان اسلام. در تولید قدرت است که جهان اسلام متحد و یکپارچه پیش می‌رود. همیشه در مسیر این تولید قدرت در جهان اسلام تلاش کرد و چه خون دل‌ها که در راه حفظ وحدت و تولید قدرت در عمر پربرکت خود نخورد.