بدون تیتر

بدون تیتر

مسلم رحمانی، مدیر گازرسانی کشور، وضعیت مصرف گاز را تشریح کرد. به گفته وی در هشت استان کشور ازجمله تهران، خراسان‌رضوی، گیلان، مازندران، خراسان‌شمالی، اصفهان و قم مصرف گاز بالا است. میزان مصرف این استان‌ها در مناطق شمالی کشور اثرگذار است. 

۱۱ نماینده مجلس در نامه‌ای به شورای رقابت اعلام کردند: شیوه کنونی عرضه خودرو در بورس کالا به دلایل متعدد، غیرقانونی و ضدرقابتی است از جمله این‌که هیچ‌قاعده و ضابطه‌ای درخصوص دستورالعمل تعیین قیمت در این شیوه لحاظ نشده و لذا شاهد سفته بازی هستیم. گفتنی است در مجموع ۱۷هزار و ۷۶۶ دستگاه خودرو در بورس کالای ایران فروخته شد. بیشترین خریداران خودرو از استان تهران با ۳۶ درصد (معادل خرید 6260 دستگاه) بوده‌اند. اصفهان با ۸ درصد (1556 دستگاه) و خراسان رضوی با ۸ درصد (1367 دستگاه) رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند. 

براساس نرخنامه جدید سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، بازه قیمتی محصولات منجمد عرضه‌شده بین ۱۳۰ تا ۱۵۵ هزار تومان و ران گوسفندی و گوساله گران‌ترین محصولات عرضه‌شده هستند. در ماه‌های اخیر به‌دنبال افزایش میزان خروج دام زنده از کشور، قیمت گوشت رو به افزایش گذاشت. 

سیدعلیرضا مکبری، مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شهرهای جدید گفت: در شهر پرند ساخت ۲۲۰۰ واحد مسکونی یک و دو طبقه به صورت مشارکتی، حیاط‌دار و سه و چهار طبقه آغاز شده است. 

در شهرهایی که با کمبود زمین مواجه هستیم به طور قطع، ساخت مسکن به صورت محدود در تراکم ارتفاع انجام می‌شود تا تقاضای شهر جدید و مردم مدیریت شود.

 سیدرضا نورانی، رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی، گفت: در سال زراعی ۱۴۰۰-13۹۹، ۳ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۷۴۰ تن پیاز با سطح زیر کشت ۶۷ هزار و ۸۲۴ هکتار تولید شده که این رقم در سال ۱۴۰1_ ۱۴۰0 به سه میلیون و 9824 تن با سطح زیر کشت ۶۱ هزار و هفت هکتار رسیده است.

 شرکت‌های خودروسازی هیوندای موتور و کیاموتورز انتظار دارند فروش خودرو در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۱۰ درصد افزایش یابد.

 تورم سالانه ترکیه در ماه دسامبر ۲۰۲۲ به 64.27 درصد کاهش یافت.

علیرضا الماس‌وندی، معاون تلفیق و امور تنظیم‌گری شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: برداشت از آب‌های ژرف اکنون در مرحله تحقیق و مطاله قرار دارد. ممکن است در برخی مناطق به صورت شرب بتوانیم از این آب برداشت کنیم و در برخی مناطق نیز امکان برداشت وجود نداشته‌باشد؛ یعنی ظرفیت کافی در آن منطقه خاص نباشد، لذا در شرایط فعلی نمی‌توان به طور صددرصد روی آن حساب کرد.