برگزیدگان سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار معرفی شدند

برگزیدگان سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار معرفی شدند

در مراسم افتتاحیه سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار که در حرم  شاهچراغ برگزار  شد، برگزیدگان بخش‌های مسابقه مستند و داستانی این دوره از جشنواره معرفی شدند.

هیأت داوران بخش پویانمایی متشکل از محمد سرشار، مجید اسماعیلی و رقیه فاضل  ضمن تقدیر از اثر «قلعه‌ ماهیان» به تهیه‌کنندگی  امیر کساوندی، فانوس این بخش را به علت «جذابیت بصری مناسب، تکنیک متناسب با مضمون و طنز دلنشین» به «لوپتو» به تهیه‌کنندگی فرهاد امین‌زاده اهدا کرد. 
در بخش پویانمایی کوتاه ضمن تقدیر از «نامه‌ای به آرتین » به تهیه‌کنندگی معصومه عرب‌خانی، فانوس این بخش به علت جذابیت بصری، تلفیق صحیح صدا و تصویر و کارگردانی درست و به‌جا به «ماه همدلی» به تهیه‌کنندگی محمد سیدجوادی اهدا شد. 
در بخش پویانمایی سریالی، لوح افتخار این بخش به علت «داستان ساده و روان، توجه به موضوع قهرمان در آثار کودک و جذابیت بصری» به «روایت ستاره‌ها» به تهیه‌کنندگی سیدمحمد پیشنمازی اهدا شد. 
لوح افتخار دوم این بخش هم به علت نگاه لطیف و خردسالانه به حماسه اربعین و طراحی جهان تصویری هنرمندانه به «قصه‌های آفتابگردون» به تهیه‌کنندگی حجت غیب‌ا...‌زاده و همچنین لوح افتخار دیگر این بخش به علت مضمون نو همراه با رعایت استانداردهای تولید به «شهدای مدافع وطن» به تهیه‌کنندگی محمدحسین فرمانی اهدا شد. 
هیأت داوران در بخش «برنامه تلویزیونی ترکیبی»؛ متشکل از مجید اکبرشاهی، محمد لسانی، سیدمحمد حسین هاشمی‌گلپایگانی، سیدرسول منفرد، آسیه زارعی ضمن تقدیر از اثر ضمن تقدیر از اثر«جان و تن» به تهیه‌کنندگی مهدی مستوفی و اثر«دورت بگردم ایران» به تهیه‌کنندگی حسن حبیب‌زاده.
لوح افتخار این بخش را به دلیل «توجه به نسل نوجوان، مسأله محوری و ارائه یک برنامه متفاوت در تولیدات استانی» اهدا می‌کند به اثر «مستند مسابقه سه ‌میم» به تهیه‌کنندگی فاطمه باقری و لوح دوم این بخش به علت «پژوهش محوری، پرداخت خلاقانه و به‌کارگیری تکنیک‌های مناسب بصری در روایت» تعلق می‌گیرد به اثر«مهمات2» به تهیه‌کنندگی سیداحمد موسویان و فانوس این بخش به دلیل «نگاه جهان‌وطنی و عکس‌العمل به هنگام و ابداعی به شرایط روز» اهدا می‌شود به اثر «سندباد» به تهیه‌کنندگی محسن حاج‌کرمی.
همچنین هیأت ‌داوران ازتوجه و اهتمام برنامه‌های«دی بی سی» و «پاورقی» بابت «عکس‌العمل سریع و به موقع به مسائل و اتفاقات روز» تقدیر می‌کند.
هیأت داوران در بخش « فیلم ما»؛ متشکل از محمد نیکدل، سهیل حاجی‌پور، مهدی عشقی،  هاجر صفائیه، مریم حسن‌نیا، ضمن تقدیر از اثر ضمن تقدیر از اثر «عمو سردار » به کارگردانی محراب عبدا...‌زاده به دلیل «جسارت در خلق یک اثر قهرمان محور»و اثر « زمین پاک» به کارگردانی منصور مهدی‌زاده به دلیل« همت مستندساز برای حل یک معضل اجتماعی با استفاده از ظرفیت‌های جمهوری اسلامی» و اثر«برای آرتین» به کارگردانی سپیده شراهی به علت «واکنش به هنگام به یک رخداد واقعی».
لوح افتخار این بخش به دلیل «ثبت و نمایش فعالیت اجتماعی و مشارکت قهرمانانه زنان ایرانی در ادوار مختلف» اهدا می‌شود به اثر «بانوان جهادی» به کارگردانی حسن سهرابی و لوح دیگر به دلیل «پرداختن به هویت انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس در جغرافیای روستا و دور از مرکز» اهدا می‌شود به اثر «خاطره» به کارگردانی سجاد اربابی.
هیأت داوران بخش « فیلمنامه» متشکل از هوشنگ توکلی، احمد شاکری، امین صدیقی، محمد ساسان و جمال یزدانی ضمن تقدیر از اثر ضمن تقدیر از اثر «سوفار» به نویسندگی حمید رسول‌پور، لوح افتخار این بخش را به دلیل«توجه به بوم‌گرایی، قهرمان محوری و پرداختن به ورزش‌های بومی » اهدا می‌کند به اثر: «کبدی » به نویسندگی محمد صبوحی.
فانوس این بخش را به دلیل « ساختار منسجم، توجه به مسأله جنایات منافقین و مقاومت مردمی» اهدا می‌کند به اثر :«چهار زبر» به نویسندگی طاهره ولی‌پور.
هیأت داوران در بخش « نماآهنگ»؛ متشکل از هادی آرزم و محسن صفایی‌فرد ضمن تقدیر از اثر ضمن تقدیر از اثر «مسافران خورشید» به کارگردانی علی ملاقلی‌پور، اثر « شاهچراغ» به کارگردانی  محمد ابراهیمی‌فر و خوانندگان اثر « علیک‌السلام» .
لوح افتخار این بخش را به علت « واکنش به‌هنگام به مسائل روز در قالب موسیقی اعتراض همراه با انتخاب درست هنروران و کارگردانی درست و رسا در راستای طرح ایده مرکزی» اهدا می‌کند به اثر «اعتراض دارم» به کارگردانی احمد ذوالفقاری و لوح افتخار دوم را به علت « واکنش به هنگام به مسائل روز و استفاده از راوی-شاعر خانم در نماآهنگ» اهدا می‌کند به اثر « قول مادرانه» به کارگردانی محمدعلی یزدانی.
جایزه ویژه دستاورد فرهنگی هنری توسط هیأت داوران به دلیل «فرصت شناسی از ظرفیت سرود و نوجوان برای پیوند با هیأت و استمرار در این مسیر» تقدیم می‌شود به عبدالرضا هلالی.