شروع کار کابینه جدید رژیم صهیونیستی با جنایت در کرانه باختری

شروع کار کابینه جدید رژیم صهیونیستی با جنایت در کرانه باختری

سال2022 مرگبارترین سال طی 17سال گذشته برای کرانه باختری رود اردن بود و با توجه به روی‌کارآمدن کابینه افراطی نتانیاهو به نظر می‌رسد روند جنایت‌ها و خشونت‌های صهیونیست‌ها در سال2023 افزایش داشته باشد.

کابینه جدید رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو که پنجشنبه گذشته سوگند یاد کرد یکی از افراطی‌ترین کابینه‌های سال‌های گذشته این رژیم است و در تایید این مسأله همین بس که یک روز پس از تشکیل کابینه، نظامیان رژیم‌صهیونیستی روز جمعه با مردم فلسطین در چند منطقه کرانه باختری ازجمله در نابلس درگیر شدند.روز دوشنبه هم نیروهای کادر درمان در کرانه باختری، خبر دادند که دو فلسطینی که یکی از آن‌ها 17ساله و دیگری 21ساله بوده‌، به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در منطقه «کفر دان» در شمال غرب شهر جنین، به شهادت رسیده‌اند.شاهدان، گزارش کردند که اندکی بعد از درگیری نظامیان، خودروهای نظامی پشتیبان وارد شهرک قدیمی شدند و شروع به تیراندازی کردند. تیراندازی در حالی انجام می‌شد که مردم و ساکنان در حال عبور و مرور در گذرها و کوچه و خیابان بودند.
طبق این گزارش، ساکنان شهر نابلس می‌گویند که کابینه جدید رژیم‌صهیونیستی در اولین عملیات نظامی خود نابلس را هدف گرفته و تلاش می‌کند شماری از جوانان این شهر را بازداشت کند یا به شهادت برساند. دیروز نابلس مثل میدان جنگ شده بود. از یک‌سو فریاد و جیغ مردم شنیده می‌شد و از سوی دیگر ارتش رژیم‌صهیونیستی در حال شلیک و هشدار و تهدید ساکنان بود. برخی از جوانان نابلسی هم در حال پرتاب سنگ به نظامیان صهیونیست بودند.
البته فلسطینی‌ها نیز در مقابل این جنایت‌ها ساکت ننشسته‌اند و بر حملات مسلحانه خود افزوده‌اند و آن‌طور که روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارونوت براساس اطلاعات و آمار رژیم اشغالگر قدس گزارش کرده، در سال 2022، بیش از 2200 حمله مسلحانه از سوی فلسطینی‌ها انجام شده است و طی آن ۲۵ صهیونیست کشته شده‌اند. به نظر می‌رسد چرخه خشونتی که به‌دلیل جنایت صهیونیست‌ها در حال افزایش است، باعث شده کنترل شرایط روز به روز برای رژیم غاصب صهیونیستی مشکل‌تر شود و چند هفته قبل بود که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با یائیر لاپید، نخست‌وزیر شکست‌خورده رژیم اشغالگر قدس در انتخابات اخیر از تنش فزاینده در کرانه باختری اشغالی، ابراز نگرانی شدید کرد. او در این تماس مدعی شد افزایش خشونت‌ها در این منطقه و کشته و زخمی شدن فلسطینی‌ها و شهرک‌نشینان صهیونیست موجب نگرانی واشنگتن است.
   
 تحرکات آمریکا برای کنترل شرایط
اکنون هم همزمان با تشکیل کابینه جدید رژیم‌صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو و اعضای افراطی آن، دولت آمریکا تحرکاتی را برای ممانعت از وخیم‌تر شدن اوضاع اراضی اشغالی فلسطین آغاز کرده است.با توجه به حضور دو وزیر جنجالی به نام‌های ایتمار بن غفیر، رئیس حزب «قدرت‌صهیونیسم» و بتسلئیل اسموتریچ، رئیس حزب «صهیونیسم‌دینی» در کابینه جدید، دولت آمریکا بیم آن دارد که اتخاذ تصمیماتی از جانب این وزرا به متشنج شدن اوضاع در فلسطین و منطقه منجر شود و به همین دلیل تصمیم دارد جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی این کشور را به فلسطین اشغالی اعزام کند.
بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکایی، قرار است سالیوان اواسط ژانویه آینده برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات رژیم‌صهیونیستی ازجمله بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم، به فلسطین اشغالی سفر کند تا از برنامه‌های کابینه جدید که قصد توسعه شهرک‌سازی و اشغال بیشتر اراضی فلسطینیان و وادار کردن آنها به ترک اراضی خود را دارد، مطلع شود.روزنامه اردنی الغد نوشت که بنا بر پیش‌بینی مسئولان صهیونیست، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز پس از سالیوان به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد و احتمالا نتانیاهو نیز فوریه آینده به واشنگتن برود.

هشدار ارتش صهیونیستی درباره اوضاع کرانه‌ باختری
درهمین‌حال فرماندهی ارتش رژیم‌صهیونیستی بار دیگر به کابینه نتانیاهو درباره خطرات اظهارات وزرای تندروی آن و وضع قوانینی که به انفجار بیشتر اوضاع کرانه باختری منجر می‌شود، هشدار داد.به نوشته روزنامه الشرق‌الوسط، برخی منابع آگاه در تل‌آویو گفتند که آویو کوخافی، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم‌صهیونیستی در نشست با یواو گالنت، وزیر جنگ جدید این رژیم هشدار داد که جبهه فلسطین در مقایسه با جبهه رویارویی با حزب‌ا...، در معرض انفجار بیشتر قرار دارد.