محل سقوط هواپیمای اوکراینی امروز گلباران می‌شود

محل سقوط هواپیمای اوکراینی امروز گلباران می‌شود

همزمان با سومین سالگرد سقوط هواپیمای اوکراینی و به‌منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام این سانحه، امروز(یکشنبه) محل سقوط هواپیمای اوکراینی در شهریار توسط بالگردهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گلباران می‌شود.

ضرورت اصلاح قانون انتخابات 
سخنگوی شورای نگهبان گفت: ما بارها گفتیم که اصلاح قانون انتخابات ضرورت دارد اما قانون‌گذار باید در این زمینه اهتمام داشته باشد و این موضوع را در دستورکار قرار دهد تا انتخابات سال آینده مجلس را با قانون جدید برگزار کنیم.
هادی طحان‌نظیف، در نشستی خبری گزارشی از 11 طرح  و لایحه ارسال‌شده از مجلس و هفت اساسنامه ارسال‌شده از دولت، به شورای نگهبان ارائه داد.
وی درباره لایحه الحاق ایران به سازمان همکاری شانگهای بیان کرد: مصوبه مجلس  دراین‌باره بسیار مفصل بود که در شورای نگهبان بررسی شد. این لایحه ایرادات و ابهاماتی داشت که جهت اصلاح به مجلس شورای اسلامی ارسال شد. البته اغلب این موارد ایرادات شکلی است و گویا در یکی از کمیسیون‌های مجلس در حال اصلاح است.
سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور هم در جلسه اخیر شورای نگهبان بررسی شد که دو ایراد و چند ابهام داشت و باید از سوی مجلس شورای اسلامی اصلاح شود.
وی درباره ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۲ به مجلس و عدم اعلام وصول آن در صحن علنی، بیان کرد: لایحه بودجه و برنامه هفتم توسعه مهم است و ما هم باید اهتمام ویژه‌ای در بررسی این دو لایحه داشته باشیم و شورای نگهبان هرکدام از لوایح را زودتر دریافت کند، بررسی خواهد کرد. قانون اساسی پیش‌بینی نکرده است که کدام‌یک زودتر در مجلس بررسی شود.