رونمایی از برنامه تولید باکیفیت کشاورزی

رونمایی از برنامه تولید باکیفیت کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی از رشد سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی خبر داد و اعلام کرد که این وزارتخانه به دنبال توسعه صادرات ایران است.

به گزارش خبرنگار جام​جم، جواد ساداتی‌نژاد، در افتتاحیه نمایشگاه جامع کشاورزی که روز گذشته (19دی) در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، از رشد 17درصدی بخش کشاورزی در سال زراعی گذشته خبر داد. به نظر می‌رسد که وزیر جهاد کشاورزی این رشد را تکرارشونده و زمین بازی بخش کشاورزی را «کشت قراردادی» می‌داند: «در فصل زراعی (1401-1402) کشت قراردادی از یک میلیون و 200هزار هکتار عبور کرده است.» 
برنامه دیگر این وزارتخانه، سنددار کردن اراضی کشاورزی است. وزیر آمار صدور سند مالکیت را هم جهنده اعلام کرد و از رشد 700درصدی در این بخش خبر داد. وی اظهار امیدواری کرد: «تا پایان دولت همه اراضی کشاورزی صاحب سند شوند». نکته دیگر در سخنان ساداتی‌نژاد «رشد سرمایه‌گذاری» است. 
آماری که وزیر در نمایشگاه ارائه داد، حاکی از این است که از محل تبصره18 شاهد رشد سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی هستیم. بر این اساس، رقم سرمایه گذاری از 4000میلیارد تومان به 5000میلیارد تومان رسیده است؛ البته وزیر کشاورزی آن را کافی نمی‌داند: «با ایده‌آل‌های ما متفاوت است.»
وزیر کشاورزی، رشد کشاورزی را با «تولید محصول باکیفیت سالم و ارزان و ایرانی» گره می‌زند: «تولید محصول باکیفیت را طبق دستور رئیس‌جمهور دنبال می‌کنیم.» وی تکیه تولید باکیفیت را هم بر روی «ارتقای کیفیت سموم و کود کشاورزی» قرار داد و افزود: «تلاش مضاعفی انجام می‌شود تا محصول سالمی داشته باشیم. در تولید برنج توانستیم بدون سموم شیمیایی، تولید داشته باشیم که به دنبال ترویج آن در سایر محصولات کشاورزی هستیم».