نسخه Pdf

ظروف سوخته را دوباره احیا کنید

معجزه سرکه و جوش شیرین برای شستن ظروف سوخته

ظروف سوخته را دوباره احیا کنید

بوی دود که خانه را پر می‌کند به شما خبر می‌دهد غذای‌تان سوخته است. حالا غذای سوخته و این‌که شام یا ناهار را باید با حاضری سر کنید یک طرف ماجرا و شستن قابلمه سوخته طرف دیگر!

چگونه ظروف سوخته را تمیز کنیم؟ اولین سوالی است که هنگام تمیز کردن و برق انداختن قابلمه و تابه‌های سوخته به ذهن شما می‌رسد که کاری مشکل برای خانم‌های خانه‌دار است و این‌که یادتان باشد هیچ وقت با قاشق به جان ظرف سوخته نیفتید و هرگز برای تمیز کردن قابلمه چدن سوخته این‌کار رانکنید.
استفاده از جوش شیرین برای ظروفی که میزان سوختگی‌اش زیاد باشد یکی از راهکارهاست. مقدار زیادی جوش شیرین ته ظرف بریزید و کمی آب به آن اضافه کنید به صورتی که جوش شیرین خیس شود ومایعی خمیری مانند به‌دست آید سپس بگذارید چند ساعت داخل ظرف بماند.
بعد از گذشت چند ساعت به راحتی مواد چسبیده در ته ظرف جدا‌می‌شود و شما به راحتی می‌توانید ظرف‌تان را تمیز کنید.
راهکار بعدی استفاده از سرکه است. می‌توانید ظرف را تا ناحیه سوخته شده و قسمتی که لک دارد را با آب پر کنید، سپس یک فنجان سرکه به آن اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا به مدت ده دقیقه بجوشد.
بعد از گذشت ده دقیقه به راحتی ظرف‌تان را بشویید و تمام سیاهی‌های ته ظرف را به راحتی هر چه تمام‌تر پاک کنید و معجزه سرکه را ببینید.
استفاده از محلول سرکه و جوش شیرین برای زمانی است که میزان سوختگی ته ظرف خیلی زیاد باشد و راهکارهای اول و دوم برای شما کارساز نیست.
ابتدا یک فنجان سرکه سفید را ته ظرف بریزید و آرام هم بزنید. حالا قابلمه را روی شعله متوسط اجاق گاز قرار دهید کم‌کم حرارت زیر قابلمه را زیاد کنید و همزمان هم بزنید  تا زمانی که سرکه موجود در قابلمه به جوش آید.
حالا اجاق گاز را خاموش کرده و قابلمه را در جای خنک بگذارید. سپس دو قاشق جوش شیرین به سرکه داخل ظرف اضافه کنید. بگذارید حدود نیم ساعت جوش شیرین داخل ظرف باقی بماند.
این کار باعث نفوذ جوش شیرین به ته ظرف می‌شود و همزمان ظرف را خنک می‌کند. بعد از گذشت نیم ساعت با اسکاچ ته قابلمه را تمیز‌کنید.