ناپل بوی قهرمانی گرفت

ناپل بوی قهرمانی گرفت

در مستندی که چند سال پیش از زندگی د‌یگو مارادونا پخش شد، یک جمله زیبا و تاثیرگذار وجود داشت.

بعد از قهرمانی ناپولی در سری A در فصل 90-1989 که مارادونا عامل اصلی آن بود، تعدادی از مردم ناپل به گورستان این شهر رفتند و تابلویی با این مضمون را بالای آن نصب کردند: « نیستید که چنین روز باشکوهی را با چشم ببینید». به نظر می‌رسد می‌شود در پایان فصل از فوتبال ایتالیا بار دیگر این تابلو را نصب کرد، اما در یک جای جدید. ناپولی این فصل با لوچیانو اسپالتی در قامت یک تیم قهرمان ظاهر شده و شاید از همین حالا بسیاری از مردم شهر ناپل این تابلو را آماده کرده‌اند تا  آن را در بالای مزار مارادونا نصب کنند.  
ناپولی اوج آمادگی‌اش برای رسیدن به قهرمانی را جمعه شب و در بازی با یووه نشان داد. تا قبل از بازی هفته هجدهم این دو تیم، ناپولی با 39 گل بهترین تیم هجومی این فصل ایتالیا بود و در مقابل یووه فقط با 7 گل خورده در 17 بازی، عنوان بهترین دفاع را یدک می‌کشید. اما وقتی داور سوت پایان بازی را زد، کمتر کسی نتیجه ظاهر شده روی اسکوربورد ورزشگاه دیگو مارادونا را باور می‌کرد. شاگردان مکس آلگری با نتیجه تحقیرکننده 
5 بر یک شکست خوردند تا ناپولی فاصله‌اش را با این تیم به 10امتیاز برساند. یووه در حالی متحمل چنین شکست سنگینی شد که طی هفته‌های اخیر خوب نتیجه گرفته بود. بیانکونری با هشت پیروزی متوالی به مصاف ناپولی رفت و این در حالی بود که در تمام آن 8 بازی حتی یک گل هم نخورده بود. البته بیانکونری پنج بازی از آنها را با نتیجه یک بر صفر پیروز شده بود. اما از بدشانسی، یووه مقابل تیمی قرار گرفت که دو بازیکن کلیدی‌اش یعنی ویکتور اوسیمن و خویچا کواراتسخلیا این روزها در بهترین فرم خود هستند.

10
ناپولی با شکست یووه در ورزشگاه دیگو مارادونا، به رکورد بردهایش در خانه اضافه کرد. این برای دهمین بازی متوالی بود که ناپلی‌ها توانستند در خانه به پیروزی برسند. 

770
ویکتور اوسیمن در چهار تقابلی که با یووه داشت توانست اولین گلش به این تیم را در دقیقه 14 وارد دروازه شزنی کند. همچنین این گل باعث شد تا رکورد 770 دقیقه گل نخوردن یووه مقابل ناپولی از بین برود. 

3
برای اولین بار در بازی بین یووه و ناپولی در سری A، سه گل در همان نیمه نخست به ثمر رسید. بیشترین گل در یک نیمه این بازی، به اول آوریل 1989 بر می‌گردد که یووه در نیمه نخست 4 بر 2 برنده شد.

5
یوونتوس برای دومین بار در تاریخ خود، در یک بازی سری A پنج گل دریافت کرد. اولین بار در 30 می سال 1993 بود که با نتیجه 5 بر یک از پسکارا شکست خوردند. همچنین این دومین بار بود که بیانکونری‌ها 5 گل از ناپولی خوردند. اولین بار در 20 نوامبر سال 1998 بود.