مسئولان به گزارش وقوع فساد حساس باشند

مسئولان به گزارش وقوع فساد حساس باشند

سید‌ابراهیم رئیسی پیش از ظهر دیروز (چهارشنبه) در جلسه هیأت دولت، یکی از ویژگی‌های اصلی دولت مردمی را فسادستیزی عنوان و اظهار کرد: فساد‌ستیزی در حوزه دولت و دستگاه‌های اجرایی به معنای اصلاح بسترهای فسادزا بوده و این از برخورد با فساد نیز مهم‌تر است زیرا با از بین رفتن بسترها، حتی اگر کسی انگیزه و نیت فساد هم داشته باشد، نمی‌تواند آن را عملی کند.

رئیس‌جمهور نقش سامانه‌های نظارتی در رفع بسترهای فسادخیز را مهم توصیف و تصریح کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی نسبت به گزارش وقوع فساد از‌سوی هر دستگاه و بخشی حساس باشند و آن را به‌دقت بررسی کنند تا ضمن برخورد با عوامل فساد، بسترهای ایجاد‌کننده آن نیز از بین برود.  رئیسی در ادامه با اشاره به پویش مردمی کاشت یک میلیارد درخت، اجرای این طرح را در گسترش فضای سبز در کشور و ارتقای کیفیت هوا مفید و اثرگذار دانست و افزود: با مشارکت متعهدانه دستگاه‌های مختلف در سراسر کشور به‌ویژه همکاری وزارت جهادکشاورزی، شهرداری‌ها و مردم، می‌توان این طرح را به‌طور کامل و با موفقیت اجرا کرد.  رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش با قدردانی از خدمات خیرین کشور در بخش‌های مختلف از‌جمله در زمینه ساخت مدرسه و مراکز آموزشی، بر انجام تعهدات دولت در تجهیز مراکزی که خیرین احداث می‌کنند، تاکید کرد.

در سفر امیرعبداللهیان به ترکیه چه گذشت؟
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی سیاسی و در پاسخ به دعوت مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه به آنکارا سفر کرد، در این سفر با همتای خود و همچنین رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد. وی دراین‌باره در توییتی نوشت: با آقایان اردوغان، رئیس‌جمهور و چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، دیداری‏ سودمند و ناظر بر گسترش هرچه بیشتر همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی بین دو کشور داشتم. رفع موانع در افزایش حجم تبادل تجاری، سرمایه‌گذاری در ایران و همکاری‌های گسترده منطقه‌ای و بین‌المللی مورد توافق ما بود. رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین در نشست خبری مشترک با همتای ترکیه‌ای خود گفت که ۹۰ دقیقه با اردوغان گفت‌وگو داشته است. وی دراین‌باره افزود: امروز در دو مرحله به‌صورت خصوصی و در جلسه‌ای با حضور یکایک همکاران در وزارت خارجه ایران و ترکیه گفت‌وگوهای مهم و متنوعی داشتیم. بیش از ۹۰ دقیقه با رئیس‌جمهور اردوغان در مباحث دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و رایزنی کردیم. موضوعات دوجانبه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت. یکی از محورهای اساسی گفت‌وگوهای ما تمرکز بر اجرای هرچه سریع‌تر و کامل‌تر برنامه جامع همکاری‌های راهبردی ایران و ترکیه بود. این برنامه در جریان سفر ماه‌های گذشته آقای اردوغان به تهران به امضا رسید. این دومین سفر امیرعبداللهیان به ترکیه بعد از تصدی سمت وزارت خارجه بود. ششم تیرماه ۱۴۰۱ بعد از آن‌که چندین بار خبر سفر حسین امیرعبداللهیان به ترکیه مطرح شده بود، این سفر انجام شد. 

تکمیل پوشش راداری در جنوب‌شرق با رادار بینا
امیر علیرضا صباحی‌فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در سایت راداری بم، توان عملیاتی این یگان پدافندی را که به‌تازگی جانمایی شده و در این منطقه گسترش یافته، مورد ارزیابی قرار داد. در این بازدید سامانه راداری بومی بینا و چند طرح دیگر مورد بهره‌برداری قرار گرفت. امیر صباحی‌فرد در حاشیه این بازدید گفت: رادار بینا کاملا بومی و ایرانی بوده و به‌دست دانشمندان و متخصصان کشورمان و متناسب با شرایط جغرافیایی و محیطی ایران ساخته شده است. این سامانه جهت تکمیل پوشش راداری در جنوب‌شرق کشور وارد چرخه یکپارچه پدافند هوایی شده است و موجب افزایش توان رزم نیروی پدافند هوایی خواهد شد و پوشش راداری منطقه پدافند هوایی جنوب‌شرق کشور را ارتقا می‌دهد. فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در جمع کارکنان این سایت راداری، نیروی پدافند هوایی را جزو یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین ارکان امنیت کشور عنوان کرد و افزود: امروز پدافند هوایی با چشمانی بیدار و هوشیاری کامل در حال رصد تحرکات احتمالی دشمن است. امیر صباحی‌فرد ضمن ابراز خرسندی از دیدار فرماندهان و کارکنان مستقر در سایت رادار بم افزود: نیروی پدافند هوایی ارتش به‌عنوان خط مقدم دفاع هوایی کشور با بهره‌گیری از کارکنان متخصص و متعهد همواره سعی در ارتقای امنیت هوایی کشور دارد تا به یاری پروردگار، گزندی از جانب بدخواهان و دشمنان به این مرز و بوم وارد نشود.