کاهش فاصله باسوادی زنان و مردان

کاهش فاصله باسوادی زنان و مردان

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش گفت: فاصله درصد باسوادی بین شهری و روستایی از ۳۴درصد ابتدای انقلاب به ۱۱درصد در سال گذشته و فاصله درصد باسوادی مردان و زنان از ۲۳درصد در سال57 به ۶درصد در سال 1400 رسیده است.

وی با ارائه گزارش از عملکرد سامانه یکپارچه دانش‌آموزی و طرح شهید محمودوند برای شناسایی بازماندگان از تحصیل به تفکیک استان و مناطق آموزشی توضیح داد: کودکان ۶ تا ۱۱ سال بازمانده از تحصیل به صورت چهره به چهره شناسایی و در سامانه ثبت شده‌اند تا مراحل آغاز دوره‌های تحصیلی برای این بخش از جمعیت کشور در دوره ابتدایی و دوره‌های تحصیلی بالاتر ایجاد شود.
وزیر آموزش و پرورش تحقق این هدف را منوط به توجه ویژه به حوزه سوادآموزی دانست و گفت: برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور باید بودجه حداکثری به سازمان نهضت سوادآموزی اختصاص یابد. همچنین همه سازمان‌ها و ارگان‌های متولی در حوزه سوادآموزی و پیشگیری از بی‌سوادی و بازماندگی از تحصیل باید ایفای نقش کنند. به گفته وی اکنون سازمان نهضت سوادآموزی در قالب مدرسه محوری، به کارگیری فناوری‌های نوین، توسعه مشارکت‌ها و شتاب‌بخشی به فعالیت استان‌هایی که جمعیت بالایی از بی‌سوادان را در اختیار دارند، در حال فعالیت است./ جام جم آنلاین