کمپین «وکالت می‌دهم» ادامه پروژه شکست‌خورده سوریه‌سازی در ایران است

کمپین «وکالت می‌دهم» ادامه پروژه شکست‌خورده سوریه‌سازی در ایران است

دومین برنامه جام انقلاب از رادیو انقلاب پخش شد. در این برنامه به شبهات و سوالات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی درباره پیروزی انقلاب اسلامی پاسخ داده می‌شود.

موضوع برنامه دیروز (یکشنبه)پاسخ به کمپین «من وکالت می‌دهم» بود.حسین‌‌ا... کرم، مهمان تلفنی برنامه جام انقلاب بود و درباره ماهیت کمپین من وکالت می‌دهم، گفت: برای ابعاد این مسأله نخست باید به این سوالات پاسخ داد که «وکالت به چه کسی داده می‌شود؟» و «چرا؟». معتقدم دشمنان با راه‌اندازی اغتشاشات اخیر دنبال سوریه‌سازی در ایران بودند اما وقتی ما موشک نقطه‌زن و هایپر سونیک علیه مواضع ضدانقلاب در کردستان عراق به کار بردیم، عملا اجرای پروژه سوریه‌سازی در ایران شکست خورد، چون آمریکایی‌ها نتوانستند از ضدانقلاب حمایت کنند.وی با بیان این‌که موضوع وکالت دادن اصلا جایگاهی ندارد، افزود: عوامل پشت این کمپین می‌خواهند پروژه سوریه‌سازی در ایران را به شکلی ادامه دهند و نگذارند این پروژه بمیرد. از این‌رو می‌بینیم که رسانه‌های معاند به‌طور مشخص ایران اینترنشنال و من‌وتو خیلی به این مسأله می‌پردازند.این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان این‌که مردم ایران دیگر به دوره‌های منسوخ شده به‌ویژه دوره پهلوی برنمی‌گردند، بیان کرد: اگر افرادی مثل علی کریمی، حمید فرخ‌نژاد، احسان کرمی، نازنین بنیادی، گلشیفته فراهانی و حامد اسماعیلیون و شیرین عبادی از کمپین من وکالت می‌دهم حمایت کردند اما آنها در مقابل گروه قوی‌تری قرار دارند که این گروه دوم مخالف وکالت دادن هستند. مولوی عبدالحمید، علی افشاری، رضوی فقیه و فاطمه حقیقت‌جو و کومله از جمله مخالفان جدی کمپین یادشده هستند.وی افزود: همان‌طور که جنگ پرچم‌های گروه‌های ضدانقلاب را در برلین دیدیم امروز شاهد شورش یک گروه معاند مقابل سایر گروه‌های ضدانقلاب هستیم.این استاد دانشگاه درباره چرایی طراحی پروژه سوریه‌سازی توسط ضدانقلاب در ایران گفت: آمریکایی‌ها افزایش قدرت ایران را مشاهده می‌کنند و می‌بینند ایران به‌زودی به چهارراه جهان تبدیل خواهد شد، بنابراین می‌خواهند در قالب پروژه سوریه‌سازی این بازی را به هم بزنند اما ایران با موشک هایپرسونیک نشان داد اصلا اجرای این پروژه در ایران امکان‌پذیر نیست.وی با اشاره به شکل‌گیری گروه‌های تروریستی همچون داعش و النصره در سوریه با حمایت عربستان و صهیونیست‌ها افزود: آمریکایی‌ها با عوامل خود در منطقه می‌خواستند جریان مقاومت را در منطقه بزنند اما در نهایت موفق نشدند. آنها می‌ترسند در جنگ با ایران تمام منطقه نفتی از ریاض تا امارات مورد حمله قرار بگیرد بنابراین سراغ پلن «بی» یعنی «سوریه‌سازی در ایران» رفتند تا از طریق همین گروه‌های ضدانقلاب، جنگ داخلی در ایران راه بیندازند.ا...کرم یادآور شد: با تدبیر مقام معظم رهبری پروژه آمریکایی‌ها عملی نشد، چون ایشان اجازه ندادند که بسیجی‌ها، پاسداران و نیروهای امنیتی در برخورد با اغتشاشگران سلاح داشته باشند. ما در تهران حدود هفت شهید و در کل ایران بیش از 80 شهید دادیم؛ حال آن‌که در تهران از ضدانقلاب حتی یک نفر هم کشته نشد.

آقای عبدالحمید، چرا در مقابل جنایات عربستان سکوت می‌کنید؟ 
علاءالدین بروجردی، رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به مولوی عبدالحمید به انتقاد از اقدامات اخیر وی پرداخته است. رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی مجلس در نامه‌ای به مولوی عبدالحمید این پرسش را مطرح کرده است که چرا وی در مقابل اعدام علمای شیعه و سنی در عربستان سکوت کرده، در متن این نامه آمده است: جناب آقای عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه محترم اهل‌سنت زاهدان، جمهوری اسلامی ایران در طول چهل‌واندی سال که از عمر پربرکتش می‌گذرد فرازونشیب‌های فراوانی دیده است و در این مسیر چه بسیار افرادی که در بالاترین سطح نظام قرار داشتند و در آزمون مسئولیت خویش در برابر ملت بزرگ ایران و خون پاک شهدا و ارزش‌های والای نظام مردود شدند و نتوانستند این بار سنگین مسئولیت را به سرمنزل مقصود برسانند. در این نامه تصریح شده است: همه می‌دانند در بحران اخیر، اتاق فکر و طراحی آن با سوءاستفاده از زمینه‌های داخلی به‌ویژه در بعد اقتصادی خارج از مرزهای کشور بود و به همین دلیل رؤسای کشورهای آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس خبیث و تعدادی دیگر از کشورها دخالت مستقیم و آشکار کردند و شبکه تلویزیونی اینترنشنال عربستان در کنار رسانه تصویری آمریکا و انگلیس خبیث موتور محرک ناآرامی بودند که جنابعالی یک‌بار هم برای دفاع از امنیت و منافع ملی کشور به آن حمله نکردید. به‌فضل الهی و توسط مسئولان امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران امروز مردم شریف سراسر ایران اسلامی از نعمت امنیت کامل برخوردارند.