برنامه‌های رادیو فرهنگ در ایام فجر

برنامه‌های رادیو فرهنگ در ایام فجر

شبکه‌ رادیویی فرهنگ در قالب ۳۴ عنوان برنامه، برنامه‌های متنوعی را برای دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی تدارک دیده‌ است. سیدمرتضی کاظمی‌دینان، مدیر رادیو فرهنگ با اعلام این خبر  به جام‌جم گفت: شبکه‌ رادیویی فرهنگ با ویژه‌برنامه‌هایی به مدت ۱۳۴ ساعت و ۲۰ دقیقه به استقبال سالروز پیروزی انقلاب اسلامی می‌رود. مدیر رادیو فرهنگ، رویکرد رادیو فرهنگ در دهه فجر را بر پایه روایت صحیح تاریخ انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های کشور پس از انقلاب در عرصه‌های فرهنگی و هنری برشمرد و گفت: ‌بر‌اساس این رویکرد، ویژه‌برنامه‌های متنوعی تهیه و روی آنتن می‌رود که عمده‌ترین آنها همراهی با جشنواره‌های فجر است.

بازخوانی فرهنگ مردم ایران در انقلاب اسلامی و پرداخت به دیوار‌نوشته‌ها و شعارهای مردم و گفت‌وگو با انقلابیون استان‌های مختلف، از‌‌جمله بخش‌های برنامه «هفت کوچه انقلاب» است که توسط گروه جامعه تولید می‌شود. مدیر رادیو فرهنگ خاطرنشان کرد: گروه فرهنگ و جامعه رادیو فرهنگ همچنین در دو برنامه «‌پویش» و«در مسیر پیشرفت» به بررسی و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه فرهنگ می‌پردازد. برنامه «بازتاب» نیز با موضوعات بازنمایی انقلاب اسلامی از نگاه غرب، آنچه خاندان پهلوی در ایران انجام داد و فساد این خاندان ‌و همچنین چهره واقعی غرب در برابر ایران روی آنتن می‌رود. کاظمی‌دینان همچنین به پخش برنامه‌«ایراندخت» اشاره کرد و گفت: یکی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران، هویت‌بخشی به زنان است که توانسته‌اند با اتکا به نفس و توانمندی‌های خود در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی بدرخشند، بر همین اساس در برنامه ایراندخت، زنان موفق، ‌نخبه و موثر انقلاب اسلامی معرفی می‌شوند. وی یادآور شد: گروه هنر و ادب هم در برنامه‌های تماشاخانه فجر، شعر فجر، ‌طوبی زرین و نیستان، جشنواره‌های تئاتر، شعر، هنرهای تجسمی و موسیقی فجر را همراهی می‌کند و برداشت۴۱ هم با موضوع پوشش جشنواره فیلم فجر پخش می‌شود و در ویژه‌برنامه ۴۴ فصل عاشقانه به به بنیانگذاران شعر انقلابی و شعر انقلاب اسلامی در آن‌سوی مرزهای کشور می‌پردازد. مدیر رادیو فرهنگ ادامه داد: برنامه «‌سرزمین من‌» هر روز به مدت یک ساعت روی آنتن می‌رود و به موضوع روایت تاریخ انقلاب و شنیدنی‌های تاریخ انقلاب اسلامی، روزشمار دهه فجر ــ خاطرات انقلاب از زبان انقلابیون می‌پردازد، همچنین در گروه کتاب برنامه‌‌های «‌کتاب فرهنگ»، «‌چاپخانه» و«‌کتاب هفته» به معرفی کتاب‌های حوزه انقلاب اسلامی، گفت‌وگو با نویسندگان و معرفی آثار نشر مربوط به انقلاب اسلامی برای نوجوانان اختصاص یافته است.
وی درباره دیگر برنامه‌های شبکه نیز در این ایام که‌ با موضوعات مختلف مرتبط با دهه فجر روانه آنتن می‌شود، گفت: بخش‌‌های کوتاه فواصل پخش،  بخش «ایران به روایت ۵۷» و «در گذر زمان» به‌مناسبت ایام دهه فجر در بسته‌های کوتاه با موضوع دهه فجر و انقلاب اسلامی پخش می‌شوند، همچنین برنامه «باکاروان شعر و موسیقی» به بررسی ترانه‌ها و سرودهای خاطره‌انگیز انقلابی می‌پردازد. ‌ویژه‌برنامه «قلب‌فرهنگی» نیز در ارتباط تلفنی با مراکز استان و ستاد اقامه نماز جمعه استان‌ها با موضوع  انعکاس حضور مردم در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ‌در روزهای جمعه پخش می‌شود.