نسخه Pdf

دیوارشویی را آسان کنیم!

دیوارشویی را آسان کنیم!

با نزدیک شدن به عید، ‌فصل خانه‌تکانی و بشور و بساب‌های خانگی هم آغاز می‌شود. یکی از پردردسرترین بخش خانه‌تکانی مربوط به شست‌وشوی دیوارهای خانه است.

سطوح بزرگ و مرتفعی که هر چه شسته‌شوند تمام نمی‌شود! اما با راهکارهایی می‌توان این بخش از خانه‌تکانی را آسان‌تر کرد.
خیلی مهم است که بدانید دیوار خانه شما با رنگ روغنی رنگ شده یا لاتکس. برای شستن دیواری که با لاتکس رنگ شده است می‌توانید از ترکیب مایع ظرفشویی و آب استفاده کنید.
نیمی از یک سطل را از آب پر کنید و سه تا چهار قطره مایع ظرفشویی در آن بریزید. یک اسفنج تمیز و خشک را به این محلول آغشته کرده و به آرامی روی دیوار بکشید. بهتر است سریع با یک دستمال خشک و تمیز روی آن بکشید تا خیس باقی نماند و فقط آلودگی‌ها را در خود حل کرده و پاک کند.
بهتر است این کار را نیز از بالاترین نقطه دیوار به پایین‌ترین نقطه آن انجام دهید تا کارتان راحت‌تر شده و نیاز به دوباره‌کاری نداشته‌باشید.
هیچ‌وقت از محلول‌های شیمیایی و مواد تمیزکننده که از ترکیبات خیلی قوی تشکیل شده اند برای شستن دیوار با رنگ لاتکس استفاده نکنید.
رنگ روغن نسبت به رنگ لاتکس با حلال در آب سرسخت‌تر است، بنابراین می‌توانید علاوه بر محلول آب، مایع ظرفشویی و سرکه سفید از موادشیمیایی سخت‌تر و قوی‌تر نیز برای شست‌وشوی دیوار رنگ روغنی استفاده کنید.
برای شست‌وشوی دیوارهای آشپزخانه که ممکن است چرب‌تر نسبت به سایر نقاط باشند، شاید لازم باشد کمی سرسخت‌تر عمل کنید. اما دقت داشته باشید حتما از یک اسفنج نرم برای این کار استفاده کنید؛ چراکه ممکن است به دیوار آسیب بزند و روی آن خش بیندازید.
تمیزکننده چندمنظوره یا جرم‌گیر برای شست‌وشوی دیوارهای رنگ روغنی که خیلی چرب و آلوده هستند، مناسب است. برای این‌که یک محلول قوی برای شستن دیوار رنگ روغنی داشته‌باشید می‌توانید از یکی از این دو ماده در ترکیب شست‌وشوی خود کمک بگیرید.