تضمین اوکراین به عدم استفاده از سلاح‌های غربی

تضمین اوکراین به عدم استفاده از سلاح‌های غربی

در پی ابراز نگرانی مکرر کشورهای حامی کی‌یف درباره احتمال استفاده‌شدن تسلیحات غربی برای حمله به خاک روسیه، اوکراین با انجام ندادن این کار موافقت کرد.

کشورهای غربی نگران هستند اوکراین از تانک‌ها و دیگر تسلیحات ارسالی برای حمله مستقیم به خاک روسیه از آن استفاده کند و همین موضوع از نظر مسکو به‌عنوان تجاوز کشورهای کمک‌کننده به کی‌یف، به این کشور محسوب شود.
اولاف شولتس، صدراعظم آلمان دیروز گفت ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین موافقت کرده از تسلیحات ارسالی غرب به کی‌یف ‌برای حمله به خاک و قلمروی روسیه استفاده نکند.
به نوشته خبرگزاری فرانسه، شولتس در مصاحبه با روزنامه بیلد درباره این‌که آیا اوکراین پذیرفته با تسلیحات غربی به خاک روسیه حمله نکند، توضیح داد: «در این مورد اتفاق نظر وجود دارد.»اولکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین هم دیروز وعده داد کشورش از جنگ افزارهای دریافتی از واشنگتن برای حمله به سرزمین روسیه استفاده نکرده و تنها نیروهای این کشور را که در بخش‌های اشغال شده اوکراین مستقر شده‌اند، هدف قرار دهد.رزنیکوف افزود: ما همیشه رسما به هم‌پیمانان خود گفته‌ایم از تسلیحات دریافت شده از آنها برای حمله به خاک روسیه استفاده نخواهیم کرد.