هلاکت 2صهیونیست در عملیات استشهادی

هلاکت 2صهیونیست در عملیات استشهادی

در ادامه دور جدید عملیات‌های شهادت‌طلبانه‌فلسطینی‌ها‌در انتقام از جنایات کابینه صهیونیستی‌بعدازظهر جمعه تعدادی شهرک‌نشین صهیونیست در محله «راموت» قدس اشغالی با خودرو زیر گرفته شدند که منجر به هلاکت دو صهیونیست و مجروحیت تعدادی دیگر شد. به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، در پی این اقدام، شش صهیونیست مجروح شده‌اند که وضعیت دو تن از آنها وخیم گزارش شده است. برخی منابع نیز شمار مجروحان را هشت نفر گزارش کرده‌اند.

طبق اخبار منتشرشده در رسانه‌ها، راننده فلسطینی خودرو توسط نیروهای رژیم صهیونیستی هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید. کانال ۱۲تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد که مجری عملیات یک جوان فلسطینی ۳۱ساله از اهالی منطقه «العیسویه» است.
 لحظاتی بعد رسانه‌های صهیونیستی از جمله روزنامه «یدیعوت آحارانوت» هلاکت دو نفر از مجروحان این عملیات را تأیید کردند. کابینه جدید صهیونیستی که افراطی‌ترین کابینه در سال‌های اخیر است از زمان تشکیل، جنایات خود را علیه فلسطینی‌ها تشدید کرده است و فلسطینی‌ها هم در انتقام خون شهدا عملیات‌های شهادت‌طلبانه‌ای را علیه صهیونیست‌ها انجام داده‌اند. 
چند روز قبل منابع خبری فلسطینی و صهیونیستی خبر دادند در ایست ‌و بازرسی «زعتره» در نابلس، یک شهروند فلسطینی به سمت صهیونیست‌ها با خودرو حمله کرده که در جریان این عملیات دو نظامی صهیونیست زخمی شدند و عامل این عملیات نیز موفق شد از صحنه عملیات فرار کند.پیش از این نیز بر اثر تیراندازی یک جوان فلسطینی در قدس اشغالی دست‌کم ۸ نفر کشته و ۱۰نفر دیگر زخمی شدند.
خیری علقم، مجری این عملیات شهادت‌طلبانه پس از تعقیب پلیس رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. این عملیات پس از آن رخ داد که نظامیان رژیم صهیونیستی با یورش به اردوگاه جنین در کرانه باختری ۹ فلسطینی را به شهادت رسانده و چند فلسطینی دیگر را مجروح کرده بودند.

سعید سبحانی - گروه بین‌الملل