16نمایش ویژه کودک و نوجوان در تماشاخانه‌‎های تهران

16نمایش ویژه کودک و نوجوان در تماشاخانه‌‎های تهران

در آخرین روزهای بهمن، بازار نمایش‌های کودک و نوجوان بسیار گرم است و براساس جدول اجراها، تماشاخانه‌ها میزبان 16نمایش کودک و نوجوان هستند:

«آکادمی پرندگان» در تالار هنر
«آکادمی پرندگان» عنوان نمایش جدید تالار هنر است که حسین مزینانی از 24بهمن با بهای بلیت 40هزار تومان روی صحنه می‌برد.
 
2 نمایش در کانون پرورش فکری 
در کانون پرورش فکری، بهناز مهدی‌خواه نمایش «دنیای خیال‌انگیز من» را تا 6 اسفند از ساعت۱۷ با بهای بلیت 40هزار تومان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی صحنه دارد.
احسان مجیدی نیز نمایش «شاهزاده‌ شامپیا» نوشته منوچهر اکبرلو را با بهای بلیت 40هزار تومان روی صحنه دارد.  
 
2 نمایش در پردیس تئاتر شهرزاد
نمایش«میمون‌ها» نوشته محمدحسین داداش‌نیا و کارگردانی مریم اسکندری از ساعت۱۵ با بهای بلیت 70هزار تومان در سالن شماره3 روی صحنه است و نمایش «چوپان و چوب جادویی» اثر محمدحسین داداش‌نیا تا 28 بهمن با بهای بلیت 50 هزار تومان از ساعت16 میزبان مخاطبان کودک و نوجوان است.
 
2 نمایش در پردیس تئاتر تهران
در پردیس تئاتر تهران دو نمایش «غول بزرگ مهربان» و «شاهزاده خانم بد ترکیب» روی صحنه می‌روند.
مریم کاظمی، دو نمایش غول بزرگ مهربان و شاهزاده خانم بدترکیب نوشته دیوید وود را با بهای 30، 40 و 50 هزار تومان در پردیس تئاتر تهران روی صحنه می‌برد.
 
«یک روز در جنگل» در خانه موزه استاد
خانه ‌موزه ‌استاد ‌عزت ‌ا... ‌انتظامی از ۲۰بهمن تا ۱۶اسفند میزبان «یک روز در جنگل» اثر پویا ‌شش ‌پری است.
داستان نمایش درباره سه نفری است که شغل‌شان اجرای نمایش‌های شاد، موزیکال و هیجان انگیز برای کودکان است که در شروع با مشارکت بچه‌ها، بخش‌هایی از نمایش‌های ماه پیشونی و جک و لوبیای سحر آمیز را اجرا کرده و سپس با تصمیم یکدیگر نمایش یک روز در جنگل را اجرا می‌کنند.
 
لافکادیو در پردیس باغ کتاب تهران
احمد تیموری این روزها نمایش «لافکادیو» را براساس اثری از شل سیلورستاین در باغ کتاب روی صحنه برده است. در این نمایش که تا 26 اسفند با بهای 70هزار تومان اجرا می‌شود درباره شیری است که به دنیای انسان‌ها ورود می‌کند و همچون انسان حرف می‌زند و رفتار می‌کند و در یک سیرک به‌عنوان تیرانداز ماهر استخدام و به ثروت وشهرت می‌رسد. او پس از مدتی بین دو راهی انسان و حیوان قرار می‌گیرد.
علاوه بر این آثار، «من یک عروسکم» به نویسندگی مرضیه شریفی و کارگردانی فرشید عسگری تا 18 اسفند از سه شنبه تا جمعه ساعت 16و30 دقیقه در فرهنگسرای نیاوران، نمایش «جک و لوبیای سحرآمیز» نوشته و کار احمد تیموری و «نیم وجبی» نیز نوشته رکسانه عبقری و کار علیرضا دهقانی تا 30بهمن در فرهنگسرای ابن سینا، «پلنگ خیالباف» نوشته مجتبی خمسه و کارگردانی سحر پورفرج تا 19 اسفند در سینما تئاتر المپیک، «گلدونه و کدو تنبل» نوشته و کار مهرداد قرآن‌کیش تا یک اسفند در فرهنگسرای فردوسی و «کلوچه جادویی» نوشته زینب ‌اسدی و عباس ‌قاصدزاده و کارگردانی عباس قاصدزاده تا 6 اسفند در پردیس مگامال، «گربه بلا روباه ناقلا» نوشته انوش معظمی و کارگردانی پروانه بهرامی تا 5 اسفند در فرهنگسرای شفق روی صحنه می‌روند.