هشدار صهیونیست درباره جنگ داخلی

هشدار صهیونیست درباره جنگ داخلی

در شرایطی که در هفته‌های گذشته، سرزمین‌های اشغالی شاهد برگزاری تجمعات گسترده در اعتراض به طرح اصلاحات قضایی دولت نتانیاهو بوده و مقامات فعلی و پیشین این رژیم نسبت به وقوع جنگ داخلی هشدار می‌دهند رسانه‌ها از برگزاری تظاهراتی دیگر در روزهای آینده خبر داده‌اند که گستردگی آن بیش از تجمعات قبلی است و باعث نگرانی مقامات و محافل صهیونیستی شده است.

همزمان پارلمان در حال بررسی لایحه جنجالی است که به دولت اجازه می‌دهد تا بر انتصاب قضات کنترل داشته باشد و توانایی دیوان‌عالی برای لغو قوانین را محدود کند. درحال‌حاضر هزاران نفر از ساکنان اراضی اشغالی تظاهراتی را در خارج از پارلمان رژیم‌صهیونیستی سازمان داده‌اند و معتقدند این لایحه، استقلال سیستم قضایی را تضعیف می‌کند. معترضان می‌گویند نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با آنچه آن را «اصلاح نظامی قضایی» نامیده، به کمک وزیر دادگستری این رژیم محاکمه خود را ملغی کند.
در این شرایط در ادامه هشدارها نسبت به آینده رژیم‌صهیونیستی، نخست‌وزیر سابق این رژیم وجود خطر واقعی وقوع جنگ داخلی در سرزمین‌های اشغالی را تایید کرد. نفتالی بنت طی مصاحبه با کانال ۱۲ رژیم‌صهیونیستی نسبت به «رسیدن وضعیت به جنگ داخلی به‌ دلیلی ناچیز» هشدار داده و تاکید کرد که «ترسی واقعی از جنگ داخلی وجود دارد». این درحالی‌است که یائیر لاپید، رهبر مخالفان کابینه رژیم‌صهیونیستی و یکی از اعضای کنست نیز پیش از این تصریح کرد: «اسرائیل در لبه پرتگاه و در وضعیتی حساس قرار دارد و درصورت تصویب قانون اصلاحات قضایی به‌سوی نابودی می‌رود.» روز یکشنبه، اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم‌صهیونیستی نیز هشدار داد که این رژیم با تشدید بحران سیاسی، در آستانه فروپاشی اجتماعی است. او گفت: احساس می‌کنم که به‌طور جدی به درگیری و حتی شورش شدید نزدیک می‌شویم. بشکه باروت در آستانه انفجار است و ما در موقعیت جنگ داخلی هستیم. تهدیدات خارجی به اندازه کافی وجود دارد، در این شرایط خشونت از هر نوعی خط قرمز است.