بیم و امید در امارات

آرسنال-من‌سیتی حساس‌‌ترین بازی فصل لیگ جزیره

بیم و امید در امارات

حدود دو سال پیش وقتی میکل آرتتا، از کادر دستیاران پپ گواردیولا در منچسترسیتی جدا شد و به تیم دوران بازی‌اش یعنی آرسنال پیوست، پپ اظهارنظر جالبی در مورد دستیار اسپانیایی‌اش داشت.

او گفت که آرسنال در آینده‌ای نه چندان دور با آرتتا به تیمی مدعی و قدرتمند در لیگ جزیره تبدیل می‌شود که بردن آن کار چندان راحتی نخواهد بود. حالا بعد از گذشت این مدت، پیش‌بینی پپ بیش از همیشه به واقعیت نزدیک شده و توپچی‌ها در این فصل با بیش از هر تیم دیگری در صدر جدول بوده‌اند. آرسنال در این فصل بیش از هر زمان دیگری رنگ و بوی قهرمانی گرفته و هوادارانش امیدوارند که بعد از حدود دو دهه بار دیگر به قهرمانی در فوتبال جزیره برسند. در این میان، تمام هواداران این تیم می‌دانند که برای تحقق این رویای شیرین، پیروزی در بازی امشب مقابل من‌سیتی بیش از هر چیز دیگری واجب است. آرتتا و شاگردانش اگرچه هنوز در صدر جدول لیگ برتر ایستاده‌اند، اما تا همین چند هفته پیش فاصله‌ای 8 امتیازی با سیتیزن‌ها داشتند. دو مساوی و یک باخت در پنج بازی گذشته موجب شده تا فاصله این تیم با پپ و شاگردانش با احتساب یک بازی کمتر فقط به 3 امتیاز برسد. این دو تیم حدود یک ماه پیش هم در مرحله نیمه نهایی جام حذفی در ورزشگاه اتحاد به مصاف هم رفتند که با برد یک بر صفر سیتیزن‌ها همراه شد. آرتتا در آن بازی به چند ستاره اصلی تیمش همچون اودگار و سالیبا بازی نداد تا به همه نشان دهد که امسال تمام فکر و ذهنش روی قهرمانی در لیگ برتر است. آنچه که باعث تمایز آرسنال با دیگر تیم‌های مدعی در چند سال اخیر لیگ جزیره شده، این است که ستاره محور نیست و همانطور که زینچنکو، هافبک اوکراینی این تیم چند هفته پیش گفت، همه برای تیم بازی می‌کنند. به دلیل همین شرایط و اوضاع هواداران آرسنال می‌دانند که بازی امشب بدون شک مهمترین بازی تیم‌شان طی دو دهه گذشته است. 

10
آرسنال در 10بازی آخرش در لیگ برتر مقابل من‌سیتی شکست خورده است. این بیشترین میزان شکست متوالی ارسنال مقابل یک تیم در تاریخ بازی‌های لیگ برتر است.

5
آرتتا از زمان قبول مربیگری در آرسنال، پنج بازی مقابل سیتیزن‌ها انجام داده و در هر پنج بازی شکست خورده است. در واقع، من‌سیتی تنها تیمی است که ارتتا طی مدت حضور در نیمکت آرسنال موفق به شکست دادن آن نشده است. 

13
یکی از نقاط قوت این فصل آرسنال، عملکرد خوبش در بازی‌های خانگی است. این تیم در فصل جاری در 13 بازی که درورزشگاه امارات انجام داده، هنوز شکست نخورده است.

14
آرسنال در فصل جاری لیگ‌برتر فقط 14 تغییر در ترکیب ابتدایی‌اش انجام داده و از این حیث بین تمام تیم‌های این فصل رکورددار است. به عقیده کارشناسان، یکی از دلایل موفقیت این فصل توپچی‌ها همین ثبات در ترکیب است. 

22
نکته عجیبی که در مورد روز بازی هم وجود دارد. منچسترسیتی در تاریخ لیگ‌برتر، 22 بار در روز چهارشنبه مقابل حریفان قرار گرفته و در تمام این بازی‌ها هم پیروز از زمین خارج شده است.

آمارهای رودررو
206 بازی     98 برد برای آرسنال        45 تساوی       63 برد برای من‌سیتی