عیدی سینمایی تلویزیون در روز مبعث

«شبح نویسنده» مهمان پایان هفته جعبه جادو

عیدی سینمایی تلویزیون در روز مبعث

بازهم به پایان هفته رسیدیم و معاونت سیما طبق روال هفته‌های گذشته برای پایان هفته و روز مبعث فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن جهت پخش در نظر گرفته است. در این روزها قرار است فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن اسرار رسمی، خدا جیرجیرک‌ها را دوست دارد، غافل، 10 روز بدون مادر، ماهی قهرمان، قطار شلوغ پلوغ، فرشته‌ها با هم می‌آیند، محمد رسول‌ا...، سجل، رنگ خدا، کرتیس، نورمن در فضا، ماراکار: قهرمان دریا، هنوز نرسیدیم، فورد در برابر فراری، آپارتمان شماره 13، دکتر، فوتبالیست‌ها، صاحب مقام، اسلحه بزرگ، آن‌سوی اقیانوس، بیست‌وچهار، معما، مرد قدبلند، تاجر دوره‌گرد، شرکت، حیثیت، ال کندور، هوگو، مرد عنکبوتی: دور از خانه، من و اسب‌آبی، سوغات‌فرنگ، بانوی‌کوچک، موش‌زبل، نیک و نیکو، شاهزاده کوچک دلاور، عصر یخبندان 5، فیلشاه، حورا، نجات فلورا، بچه‌غول، ران‌معیوب، شبح نویسنده، یک هفته با پدربزرگ و مادربزرگ، فهرست آرزوها، آلفا و جاسوسان نامحسوس امروز، جمعه و شنبه مصادف با مبعث پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد(ص) از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌روند.

داستان پسر بازیگوش
فیلم تلویزیونی «خدا جیرجیرک‌ها را دوست دارد» به کارگردانی مجید اسماعیلی، جمعه ساعت 16 از شبکه یک پخش خواهد شد.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ مهدی مهاجری، سیروس همتی، علیرضا استادی، حمیده مقدس‌زاده و محمدرضا افشاری در فیلم تلویزیونی خدا جیرجیرک‌ها را دوست دارد بازی کردند. در این فیلم خواهیم دید: حسن، پسر بازیگوشی است که هیچ‌کسی در محله و مدرسه از شیطنت‌های او در امان نیست. تقریبا تمام اهل محل و حتی مادرش از دست او عاصی شده‌اند، تا این‌که به‌طور اتفاقی به مسجد رفته و با دیدن میکروفن شیفته‌ آن شده و تلاش می‌کند تا مکبر شود اما ... .
 
اردوگاهی در آستاریوس

فیلم سینمایی جدید «قطار شلوغ‌پلوغ» به کارگردانی سانتیاگو سگورا، جمعه ساعت18 و 20 دقیقه از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ داستان این فیلم با بازی سانتیاگو سگورا، لئو هارلم و آلان میراندا، درباره ریکاردو، مردی 40ساله و بسیار مضطرب است که قرار است شش بچه و پسرش مارکوس را با قطار به اردوگاهی در آستاریوس ببرد. کلارا، مادر یکی از این بچه‌هاست که در توافق اولیه قرار به همراهی این گروه داشته اما به علت مشغله‌ای، از سفر بازمانده و پدرش فلیپه را به‌جای خود برای همراهی بچه‌ها می‌فرستد. فلیپه پیرمردی سرزنده، شوخ‌طبع و سربه‌هواست که مدام دردسر درست می‌کند و در اولین اقدام نیز باعث می‌شود که او و ریکاردو از قطار جا بمانند. 
 
وقایع مهم صدر اسلام

فیلم سینمایی «محمد رسول‌ا...» به کارگردانی مصطفی عقاد، شنبه ساعت 8 از شبکه دوی سیما پخش خواهد شد.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ فیلم با بازی آنتونی کوئین، ایرنه پاپاس و مایکل آنسارا روایتی است از بعثت حضرت رسول‌اکرم(ص) در 40سالگی تا زمان فوت ایشان. از وقایع مهم صدر اسلام که در این فیلم به تصویر کشیده شده است می‌توان به بعثت پیامبر، قتل سمیه، اسلام‌آوردن و شکنجه بلال‌حبشی، جنگ‌بدر، جنگ‌احد، هجرت مسلمانان و فتح مکه اشاره کرد.با این‌که موضوع اصلی فیلم زندگی حضرت‌محمد(ص) است سازندگان فیلم با «ادای احترام به باورهای مسلمانان» محمدبن‌عبدا...، علی‌بن‌ابیطالب و دیگر خلفای راشدین را در فیلم نشان ندادند اما به آنها اشاره شده‌است. مصطفی عقاد برای ساخت این فیلم با مشکل تأمین هزینه‌های ساخت مواجه بود و نبود شریک تجاری در ساخت این فیلم، در همان ابتدا فیلم را تا آستانه تعطیلی کشاند تا این‌که درنهایت توسط معمر قذافی، رهبر لیبی مورد حمایت مالی قرار گرفت و بنابراین فیلمبرداری این فیلم در کشورهای لیبی و مراکش که لوکیشن‌های مشابه مکه و مدینه آن زمان را داشتند، آغاز شد.
 
کتاب خاطرات

فیلم سینمایی «شبح نویسنده» به کارگردانی رومن پولانسکی، ساعت 10 از شبکه افق پخش خواهد شد.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ در این فیلم با بازی اوان مک‌گریگور، پیرس براسنان و اولیویا ویلیامز خواهید دید: لانگ، نخست‌وزیر سابق انگلیس، که در ورود این کشور به جنگ نقش کلیدی داشته است، تصمیم می‌گیرد به‌دلیل برخی ضرورت‌های سیاسی کتاب خاطرات خود را منتشر کند. متن کتاب خاطرات بسیار ضعیف از کار درمی‌آید، بنابراین از نویسنده‌ای به نام مک کارا خواسته می‌شود  ... .
 
ستاره سابق بسکتبال

فیلم سینمایی جدید «کرتیس» به کارگردانی کریس بیلی، پنجشنبه ساعت 16 از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ در این فیلم با بازی الکس هندرسون، دوایت هنری و ثدیس استریت خواهید دید: کرتیس، مردی سیاهپوست است که ستاره سابق بسکتبال شهر خود در دیترویت بوده، ولی حالا معتاد و مبتلا به بیماری و مشکلات روانی است و تنها با مادر خود زندگی می‌کند. در یکی از روزها که در حال قدم‌زدن در خیابان است ناخواسته موجب خط‌افتادن روی یک ماشین گران‌قیمت می‌شود ... .
 
از کرمان تا تهران

فیلم سینمایی «آپارتمان شماره 13» به کارگردانی یدا... صمدی، جمعه ساعت 20 و 30 دقیقه از شبکه چهار روی آنتن می‌رود.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ ماشاءا... ایرانمنش از کرمان راهی پایتخت می‌شود تا ارث پدری‌اش، آپارتمان شماره 13 را بفروشد و کارگاه تراشکاری کارفرمای خود را در زادگاهش خریداری و با دختر محبوبش ازدواج کند اما آپارتمان به‌دلیل وجود ساکنان مجتمع که آدم‌های بدقلقی هستند فروش نمی‌رود. ابراهیم در کنار در ورودی آپارتمان بساط میوه‌فروشی به‌پا کرده، دیگری یک شرکت خصوصی، یکی مطب دندانپزشکی و چهارمی آرایشگاه زنانه. هیچ خریداری حاضر نمی‌شود خود را با این آدم‌ها گرفتار کند ... . زنده‌یاد جمشید اسماعیل‌خانی، علیرضا خمسه، کتایون ریاحی، مریم معترف، زنده‌یاد صدیقه کیانفر، نیلوفر محمودی و زنده‌یاد سیروس گرجستانی در فیلم سینمایی آپارتمان شماره 13 هنرنمایی کردند.
 
داستان یک مجتمع

فیلم سینمایی جدید «صاحب‌مقام» به کارگردانی محمد جمال‌العدل، شنبه ساعت 13 و 30 دقیقه از شبکه پنج پخش می‌شود.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ این فیلم با بازی آسر یاسین، یوسرا و امینا خلیل، درباره مهندس یحیی، جوان ثروتمندی است که یک شرکت ساخت‌‌وساز دارد. او با مشاورانش حکیم و حلیم درخصوص ساخت یک مجتمع تفریحی صحبت می‌کند و برای این‌که مجتمع ساخته شود مرقد شیخ سیدی هلال را باید خراب کنند. حلیم با این کار موافق است، ولی حکیم به او هشدار می‌دهد که این کار را نکند و ... .
 
جرم قتل

فیلم‌سینمایی «حیثیت» به کارگردانی کریستوفر نولان، پنجشنبه ساعت 23 از شبکه نمایش پخش می‌شود.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ در خلاصه داستان فیلم با بازی کریستین بیل، مایکل کین، اسکارلت جوهانسون، ربکا هال و هیو جکمن آمده است: آلفرد بوردن، شعبده‌باز به جرم قتل رابرت انجییر محکوم می‌شود و در زندان تصمیم به خواندن خاطرات انجییر می‌کند. فیلم به گذشته برمی‌گردد. زمانی که هردو دستیاران میلتون شعبده‌باز با مبتکرش جان کاتر بودند که در نمایشی جولیا، همسر انجییر هنگام انجام حقه فرار از مخزن آب در مقابل چشمان تماشاگران خفه می‌شود و انجییر، بوردن را مقصر می‌داند که او گره را نامناسب بسته بود و ... .
 
هوروس، پسر شجاع

انیمیشن سینمایی «شاهزاده کوچک دلاور» به کارگردانی ایسائو تاکاهاتا، پنجشنبه ساعت 14 روی آنتن شبکـه کودک می‌رود.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ در این فیلم خواهیددید: هوروس، پسر شجاعی است که با شیطان مبارزه می‌کند تا جلوی ویرانی‌هایی را که به وجود می‌آورد، بگیرد. در دهکده‌ای که شیطان آن را خراب کرده، هورس دختری را می‌بیند که به تنهایی زندگی می‌کند و او را برای زندگی به دهکده خودشان می‌برد. اما دختر گول شیطان را خورده و قصد نابودی هوروس را دارد که ...
 
رئیس قبیله فیل‌ها

فیلم سینمایی «فیلشاه» به کارگردانی هادی محمدیان، شنبه ساعت 14 از شبکه کودک پخش خواهد شد.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ در این فیلم خواهیم دید: در جنگلی در آفریقا رئیس قبیله فیل‌ها فرزنددار می‌شود و نامش را شاد فیل می‌گذارند. او مانند پدرش شجاع و چابک نیست و دستوپاچلفتی است و اغلب به خاطر هیکلش باعث خرابکاری می‌شود تا این‌که عده‌ای به جنگل حمله می‌کنند و آنها را با خود برای پادشاه شهر سبا ابرهه می‌برند. دختری به نام مریم هم همراه آنها به سبا می‌رود که پدربزرگش را که یک کشیش است به خاطر این‌که نمی‌خواهد در عبادتگاه ابرهه خدمت کند زندانی کرده‌اند. شاد فیل همیشه مهربان است و به همه کمک می‌کند و زمانی که توجه ابرهه را به خاطر هیکلش جلب می‌کند متوجه نمی‌شود که ... .

 به نام لنس

انیمیشن سینمایی «جاسوسان نامحسوس» به‌کارگردانی نیک برانو و تروی کوان، جمعه ساعت 22 از شبکه فراتر 
پخش می‌شود.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ در این انیمیشن خواهیم‌دید: جاسوسی به نام لنس استرلینگ و دانشمندی به نام والتر بکت تقریبا دو نقطه مقابل هم هستند. 
لنس صاف و ساده، دلسوز و شاد است. در صورتی که والتر اصلا این طور نیست. اما زمانی‌که داستان، مسیری غیرمنتظره را در پیش می‌گیرد، این دو فرد مخالف هم، بایکدیگر متحد می‌شوند تا مأموریت نهایی را انجام دهند؛ ماموریتی که نیازمند یک تغییر قیافه غیرممکن است. لنس باید تبدیل به یک کبوتر شجاع، خشن و باشکوه شود. والتر و لنس ناگهان در شرایطی قرار می‌گیرند که یا باید به‌عنوان یک تیم همکاری کنند یا کل دنیا در معرض خطر قرار می‌گیرد. 
 
ماجرای یک زوج مسن

فیلم سینمایی«یک هفته با پدربزرگ و مادربزرگ» به کارگردانی اندی فیک من، جمعه ساعت ۱۱ با رابط ناشنوایان از شبکه سلامت پخش می‌شود.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ در این فیلم با بازی بیلی کریستال، بتی میدلر، ماریسا تامی و تام ایورت خواهیم دید: آرتی و دایان زوج مسنی هستند که پس از طی مراحل مختلف زندگی حالا به دوران کهنسالی رسیده‌اند و بازنشسته شده‌اند. آنها به درخواست دخترشان به آتلانتا رفته تا از سه نوه خود به نام‌های هارپر، ترنر و بارکر در نبود آلیس، دخترشان مراقبت کنند. خیلی زود آرتی و دایان متوجه می‌شوند روش‌های تربیتی آنها قدیمی شده و آن دو برای کنترل نوه‌های خود که در سن کودکی و نوجوانی هستند، نیاز به تغییر دارند. دردسرهای آن دو با اطلاع از ویژگی‌های خاص هر یک از بچه‌ها 
بیشتر می‌شود و...
 
ماجرای ربات‌ها

فیلم سینمایی «ران معیوب» به کارگردانی سارا اسمیت، ژان فیلیپ واین و اکتاویو ای. رودریگز، شنبه ساعت 18 از شبکه امید پخش می‌شود.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ در این انیمیشن خواهیم‌دید: در یک کمپانی دیجیتال برای کودکان بک ربات ساخته‌اند به عنوان بی‌باتز که می‌تواند بهترین دوست و همراه آنها باشد. ربات‌ها هر نیازی را به خصوص در رابطه با فضای مجازی جوابگو هستند. همه کودکان از این ربات‌ها بهره‌مندند به جز بارنی،یک دانش آموز مدرسه بی‌دست و پا که مشکل آسم 
نیز دارد. ...

فاطمه عودباشی - دبیر گروه رسانه
ضمیمه کلیک