عراق به نیروهای رزمی خارجی نیازی ندارد

ذره‌بین

عراق به نیروهای رزمی خارجی نیازی ندارد

محمدشیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در گفت‌و‌گو با شبکه سعودی الحدث، تصریح کرد عراق نیازی به نیروی رزمی هیچ کشوری ندارد.

نخست‌وزیر عراق بیان کرد: ما نمی‌خواهیم عراق میدان جنگ شود، کشور ما باید نقطه پیوند کشورها باشد. ما به نیروهای رزمی هیچ کشوری نیازی نداریم اما نیازمند همکاری اطلاعاتی و آموزشی هستیم. نخست‌وزیر عراق گفت: عراق پیام‌رسان میان تهران و آمریکا نیست، بلکه صاحب ابتکار و نزدیک‌کننده دیدگاه‌هاست. ما به هیچ طرفی اجازه نخواهیم داد عراق را برخلاف منافع ملی وارد جنگ و درگیری کند. 

سیاست آمریکا در یمن
 یکی از رهبران جنبش انصارا... یمن با اشاره به این‌که سیاست آمریکا نه جنگ نه صلح در یمن است، گفت با توجه به این‌که مذاکرات هنوز به نتیجه نرسیده، ممکن است به سمت نبرد جدیدی برگردیم.
​​​​​​​محمد البخیتی در گفت‌وگو با شبکه المیادین، تصریح کرد: وقتی جنگ شدید می‌شود، آمریکا عمدا در مورد صلح سخن می‌گوید و وقتی پیشرفتی در مذاکرات حاصل می‌شود برای به شکست کشاندن آن به میدان می‌آید.  وی افزود: آمریکا و انگلیس برای متوقف کردن پیشرفت برای دستیابی به راه‌حل مداخله کردند. لذا ممکن است به نبرد جدیدی برگردیم. 

هشدار پاشینیان درباره احتمال تجاوز گسترده باکو
 نخست وزیر ارمنستان هشدار داد که جمهوری آذربایجان در تدارک تجاوز گسترده علیه این کشور است.
نیکول پاشینیان در نشستی با اعضای کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان گفت ارمنستان و جمهوری آذربایجان در پراگ به توافق رسیدند که روند تحدید حدود مرز بین دو کشور بر اساس «اعلامیه آلماآتا» خواهد بود اما در کمال تعجب رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان بعدا اعلام کرد تحدید حدود باید بر اساس نقشه‌های تاریخی باشد. وی ادامه داد: شاید ابتکار جدید رئیس‌جمهور آذربایجان بتواند این وضعیت را روشن کند، زیرا به‌تازگی شاهد ارائه طرح موسوم به آذربایجان غربی بودیم و کل ایده می‌گوید تمام خاک جمهوری ارمنستان متعلق به جمهوری آذربایجان و پایتخت ارمنستان، یک شهر آذربایجانی باشد. 

خط تولید تانک آلمانی در اوکراین
 مدیرعامل کارخانه اسلحه‌سازی راین‌متال آلمان اعلام کرد که مذاکرات با کی‌یف به منظور راه‌اندازی خط تولید تانک به ارزش ۲۰۰ میلیون یورو در اوکراین، روند نویدبخشی دارد.
وی با اشاره به مذاکرات مذکور گفت: یک خط تولید راین‌متال به ارزش ۲۰۰میلیون یورو در اوکراین قابل احداث است. چنین خط تولیدی قادر خواهد بود سالانه ۴۰۰ دستگاه تانک پنتر تولید کند. تصمیم نهایی برای انعقاد این قرارداد ظرف دو ماه آینده گرفته خواهد شد. پاپرگر افزود: اوکراین برای پیروزی در جنگ با روسیه به ۶۰۰ تا ۸۰۰ دستگاه تانک نیاز دارد، بنابراین حتی اگر برلین تمام ۳۰۰دستگاه تانک لئوپارد موجود در انبار خود را که برای ارتش آلمان ذخیره کرده به کی‌یف بدهد، باز هم کافی نخواهد بود. 

انتقاد پمپئو از ترامپ
 همزمان با افزایش رقابت‌های انتخاباتی داخلی جمهوریخواهان، مایک پمپئو، وزیر خارجه ترامپ طی سخنانی در مریلند، از رئیس‌جمهور سابق آمریکا به‌دلیل افزایش سرسام‌آور میزان بدهی ملی این کشور انتقاد کرد.
پمپئو که در دوره ترامپ ابتدا رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و سپس وزیر خارجه این کشور بود، گفت: «من امروز به بدهی ۳۱تریلیون دلاری آمریکا خیره می‌شوم و به پسرم می‌گویم مطمئن شو که به‌سختی کار کنی، زیرا تامین اجتماعی ممکن است در کنار تو نباشد.» مایک پمپئو گفت: «هر دولتی، چه جمهوریخوا‌ه و چه دموکرات، تریلیون‌ها دلار به بدهی ما اضافه کرد. این به‌شدت غیرمحافظه‌کارانه است. دولت ترامپ، دولتی که من در آن خدمت کردم، هشت تریلیون دلار بدهی جدید اضافه کرد.»